torsdag 3 mars 2011

Banne mig...

... en föraning av våren!

Jag må vara obotlig optimist men idag har det verkligen varit vår i luften

Linn och jag drog iväg till stallet direkt efter frukosten,
nu kan man ju få för sig att vi var tidigt ute men klockan hade väl precis passerat halv elva
När vi kom till stallet låg Sessan och solade sig





Mycke mycke motvilligt reste hon på sig och följde med upp till stallet,
allra helst hade hon nog velat stanna där och gona sig i värmen
Linn var dock inställd på en ridtur och envisast vinner så...




Vi gick en rejäl runda i skogen och precis som igår pinnade vi på i rask takt
Efter en stund var jag genomsvettig och konstaterade glatt att
- Äntligen!

När vi bestämde oss att låna Prinsessan var en av baktankarna att jag skulle komma ut och lufta mina lurviga och få lite gratismotion
Men så blev  inte hösten riktigt som planerat pga av ett envist virus som flyttade in hos mig,
sen kom en kall januari med nästintill oridbara vägar och slutligen blev Linn sjuk
Men nu så...



... det finns hopp om livet
Det var så otroligt skönt att även idag kunna gå en rask promenad o bli lite svettig,
känna hur kroppen fick jobba lite utan att jag höll på att tuppa av pga av andnöd

Jag tror att jag lite sakta men säkert är på väg tillbaka och det är en himla skön känsla




2 kommentarer:

  1. Ja idag har det varit underbart. håller alla två tummar för er att ni nu ska hålla er på benen. kämpa på i skogen!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu vill vi vara friska!!!

    SvaraRadera