söndag 13 mars 2011

Recept på...

... en lyckad dag

Linn vaknade redan halv sju i morse  *gäsp*
Efter dryga halvtimmen insåg jag att det inte skulle bli så mycke mer sova så Linn och jag gick upp och överlät sovandet till Paul

Linn började så snällt leka med sina nya Pets Shops så jag satte mig framför datorn en stund i väntan på att Paul skulle vakna
Han kom upp strax efter nio
Hyfsat pigg & utvilad erbjöd han sig att röja härhemma medans Linn och jag åkte upp till stallet
En bra ide iofs men min ide var mycke bättre
Min plan var helt enkelt att vi skulle åka upp till stallet och hälsa lite på Prinsessan ute i lösdriften,
kolla att allt verkade okey med henne och att vi sen skulle åka vidare till IKEA i Uppsala
Bara Paul hörde ordet IKEA så sken han upp och köpte mitt förslag rakt av utan några förhandlingar alls
och då hade jag inte ens andats om att vi bara skulle titta...





Prinsessan mådde alldeles ypperligt och blev glad över att se oss och lät sig både pussas o kramas länge och väl innan hon återvände till att mumsa på halmen igen





Linn älskar att gå på IKEA och provsitta eller okey då provligga möbler, klämma och känna och flyga iväg i inredningsdrömmarnas värld
Hon plockade på sig både penna och papper och ville sen sätta sig på ett av "kontoren" och diskutera lite






Jag undrar om jag verkligen förstod vad jag gav mig in på när jag lovade henne att vi ska renovera hennes rum i sommar ?
Gosh säger jag bara
- den lilla damen  diskuterar möbler, tapeter, färger och annat viktigt i parti och minut
Ideerna flödar
- det är väl egentligen bara budgeten som sätter gränser






Paul och jag hade hellre ätit lunch någon annanstans men Linn ville absolut ha IKEA köttbullar & brunsås som skulle sköljas ner med lingondricka så att vi var två mot en hjälpte föga...






Den här gången blev det mest tittande på IKEA men visst slank det med några prylar hem
För oss vuxna blev det lite glasburkar med lock och för Linns del blev det två gosedjur och några glas till dockorna...

*poff*
Sa det bara så var den här helgen slut men även om den gått fort så har vi hunnit med massor och framför allt har vi laddat familjebatterierna till max så även om det framöver blir lite "familjetid" så ska vi nog klara oss fram till påsk då vi kan ladda på till max igen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar