onsdag 23 mars 2011

Hur ska jag...


... kunna slingra mig ur detta ?


När vi handlade idag var Linn mycke bestämd, hon skulle köpa ett stort grönt äpple och en banan
Hon skulle nämligen göra en äppelkaka
Denna äppelkaka förvandlades under tillagningen till en fruktsallad bestående av

*Äpple
*Banan
*Vatten
*ApelsinMer
* Frostis flingor
*Strössel

Nu står den eminenta fruktsalladen i kylskåpet för att bli extra kall och god och det enda jag tänker på just nu är hur jag ska kunna slingra mig ur detta och slippa smaka på anrättningen utan att såra min dotter alltför mycke
Jag gör allt för mina barn men känner ändå att här någonstans går gränsen




Linn har redan provsmakat och hävdar att sörjan smakar alldeles fantastisk
Jag behöver väl knappst tillägga att jag inte tror henne och det hjälper föga att tänka
- Äpplen är gott, bananer är goda, Frostis är helt ok, vatten går ner, strössel kan ju vara rätt ok på mjukglass, apelsinMer funkar en varm sommardag
Kort sagt ingredienserna är ju var för sig ätbara
 - men tillsammans ?
Giv mig styrka...


5 kommentarer:

  1. Känner igen det där. :-)

    SvaraRadera
  2. haha! jooo men smaaaaaka!! :-D

    SvaraRadera
  3. ha ha ha ha hejja linnsan. det är bara för mamma att äta. det blir nog smaskens

    SvaraRadera
  4. Akta dig Nilla, jag kanske ber Linn göra en fruktsallad åt er ;-)

    By the way.... Jag smakade, iallafal liiiiite

    SvaraRadera