torsdag 17 mars 2011

Det man förlorar på gungorna...

... tar man igen på karusellerna

Ja så brukarn man ju säga men idag känns det mer som
- Det man tar in på mössorna förlorar man på parkeringsböter

Jag hade med mig ett gäng mössor till jobbet idag
 Swoop sa det och så hade mössorna raskt hittat nya ägare





Lika kul som det är att folk gillar mina mössor ungefär lika surt kändes det att få en p-bot
Så fruktansvärt onödigt, klantigt och dumt och det värsta av allt
- jag kan inte skylla på någon annan än mig själv
Lite extra småsurt kändes det när jag tittade på tidsangivelsen och insåg att om jag låtit latmasken i mig vinna så hade jag förmodligen klarat mig från p-boten
Jag hade varit hos en brukare och skulle vidare till nästa, i ett svagt ögonblick tänkte jag ta bilen dvs förflytta mig emellan två parkeringar men lät för en gångs skull latmasken förlora och tog en mkt kort promenad istället
- en dyr sådan, den promenaden kostade mig 400:-
Så...





... Ja, jag kan ju välja att gräma mig över p-boten eller glädjas åt det faktum att jag bara gick 50:- minus i dag
jag tror jag väljer det senare och påbörjar nästa mössa






4 kommentarer:

  1. aj då,det var ju inge bra. tur att du fick in lite på mössorna. önskar er en trevlig helg.
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Nej, vad tråkigt med p-boten. Det är ju tur att du gillar att sticka mössor ;-)

    SvaraRadera
  3. Nilla, hoppas att du ochså får en trevlig helg men framför allt att du kryar på dig *kram*

    SvaraRadera
  4. Ja det är tur att mössorna är roliga att sticka o att det går fort, speciellt med tanke på i vilken takt beställningarna trillar in - jag som trodde mössäsongen var över =)

    SvaraRadera