fredag 4 mars 2011

Det kom ett brev...

... till Linn!

Min goa kusin "Lillan" hade skickat ett litet "krya på dig" brev till Linn.
brevet innehöll en hel del smått & gott
Kort sagt, "Lillan" har stenkoll på vad småtjejer vill ha





Linns dag var helt klart räddad och stylingen drog igång på direkten
Linn var oerhört facinerad av "tofsen" med löshår
- Mamma nu är jag verkligen stencool!




Bortsett från söndagens utflykt till verkligheten dvs de ynka timmarna jag jobbade då så har jag tillbringat de senaste två veckorna antingen här hemma eller i stallet
I em´s började jag så smått känna mig minst sagt uttråkad och rejält less så jag ringde Paul på jobbet och undrade om det inte var dags att bryta "isoleringen" genom att äta en stilla fredagsmiddag på Kamida
Det brukar inte vara överdrivet med folk där på fredagskvällarna så Paul samtyckte och Linn blev överlycklig
- Yippey, jag ska äta sushi!!!

Så fort jag hade lagt på luren ville Linn fixa till sig,
det spelade liksom ingen roll att jag förklarade att det skulle dröja så där en o en halv timme innan pappa skulle komma hem
Linn skulle göra sig fin därmed basta






Linn påklädd o fixfärdig och jag vill mycke bestämt tala om att hon valde både frisyr och kläder helt på egen hand
- jag känner mig väldigt oskyldig
Jeansthigtsen och blusen är helt ok men frisyren...






... kanske inte riktigt är i min smak men en av Linns stora idoler just nu är Isadora i
"Hotell Gyllene ( Kn - ) Orren" vilket för den invigde kanske syns på frisyren
Nåja, Linn var nöjd och glad och glada barn är mysiga barn så även jag var nöjd





På Kamida valde Linn en 11bitars sushi och testade svärdfisk och omelett för första gången
Båda dessa sushibitar slank ner och föll den lilla damen i smaken
och hon konstaterade glatt
- Nu gillar jag lax, räk, omelett, svärdfisk och rullsushi

Paul och jag var rörande överens om att ingen av oss hade nog ens tänkt tanken på att testa sushi när vi var i Linns ålder
- då var det spagetti & köttbullar eller pannkaka som gällde





3 kommentarer:

  1. Well....på vår tid tvingades vi testa lappkojs, risgrynspudding och dillköttsdaller - vilket slår sushi med hästlängder vad gäller suspekt mat...

    Även mina ungar har ätit sushi sedan barnsben... McDonalds kan slänga sig i väggen! När kommer McSushi tro?

    SvaraRadera
  2. Lappskojs är fortfarande en av mina favoriter *s*
    McSushi kanske inte vore så dumt, får Linn bestämma blir det i nio fall av tio sushi och inte oss emot...

    SvaraRadera
  3. Hon är så härlig Linn. Och jag är grymt imponerad att hon äter sushi och så mycket :)

    SvaraRadera