tisdag 15 mars 2011

I dag...

... var det inte många rätt i stallet

Linn och jag kom till stallet strax efter tre, typ mitt i maten eller ja det skulle ha varit mitt i maten men den "serverades" lite senare idag
Linn o jag hämtade upp Sessan till stallet, gav henne lite hö och började pyssla
Så långt var allt ok...

... men så fort vi tog fram sadeln visade Sessan att hon inte alls hade någon lust att ge sig ut på promenad
Envisast vinner, eller ja det var väl vad jag inbillade mig
Efter mycke om och men satt sadel o träns på plats och Linn kunde sitta upp
Väl ute på vägen visade dock Prinsessan att hon inte hade några som helst planer på att ge sig iväg ut på tur
Hon trippade på tårna, tuggade på bettet, puffade hårt i sidan på mig, frustade uppgivet och försökte sig ideligen på ett av sina favorittrix dvs att lägga sig ner med ryttare på ryggen

Vi gick en kort promenad och Prinsessan visade upp alla sina dåliga sidor och lite till dvs ända tills vi vände tillbaka mot stallet
- då förvandlades hon till en lugn o snäll liten ponny som trippade ivrigt mot sitt mål utan en tanke på att lägga sig eller protestera nämnvärt
Väl tillbaka till stallet blev det skötsel ala minute´och sen ner i hagen till kompisarna som blivit insläppta i foderhagen
I dag var det inte tal om att stanna hos matte och mysa inte, så fort grimman var avtagen vände hon på klacken och galopperade in till maten




Vad lärde vi oss av detta?
Tja, att försöka undvika att komma "mitt i maten"
Prinsessans kärlek till maten är betydligt större än den hon känner för oss...



2 kommentarer:

  1. Ja att komma där och störa mitt i maten går ju inte för sig ju ;) :D
    Ja dom är roliga djuren.

    SvaraRadera
  2. *dumma oss*
    I dag blev det bara en snabb titt att allt såg ok ut, i morrn hoppas vi att hon är på bättre humör =)

    SvaraRadera