onsdag 2 mars 2011

Att Linn...

... lindar både Paul & mig runt sitt lillfinger

Ja, det vet ju alla
Är lilltrollet dessutom sjuk så fixar hon med lätthet att linda oss både två o tre varv,
ja det är inte långt ifrån att vi slår knut på oss själva vid såna tillfällen
Att vi dessutom vid ett svagt tillfälle införde "belöning" efter avslutad penicilinkur är väl något vi helt enkelt får skylla oss själva

Den här omgången var det extra mycke stök o bök när medicinen skulle tas
Ju större damen har blivit desto större o vildare har protesterna ochså blivit
- Medicinen smakar skit!
- Jag vill inte ta den där äckliga medicinen!
- Jag säger stop !
- Jag vägrar...

Samma visa morgon o kväll och till slut föll jag till föga och tog till stormutan
- Du får välja en stooooor leksak bara du tar medicinen
- Får jag välja vad jag vill?

Där någonstans började jag tveka lite men vad gör väl en trött, orolig och lätt desperat mamma`
Jo hon svarar

- Ja, du får välja nästan vad du vill
Kort tystnad och jag väntade spänt på Linns svar
- Då vill jag ha en docksäng, en sån där riktig säng med spjälor
Det kändes som en helt ok "stormuta" så jag nickade lamt ett ja till svar
Efter det gick det som en dans att ta medicinen
Inga protester från Linns sida,
snarare tvärtom under helgen såg hon fram emot att få ta medicinen och när hon på söndagskvällen tagit den sista slurken konstaterade hon nöjt
- I morgon vill jag åka till Stockholm och köpa en docksäng!
Det blev inte helt lätt att förklara att det inte kunde bli någon tur in till Stockholm eftersom hon fortfarande var sjuk
- Men jag är frisk nu så det så...
Till slut köpte hon våra argument om mycke folk, baciller o annat otyg
-  stort tack "Evas sommar/vinterplåster" för all kunskap om sjukdomar, smittspridning osv. som Linn har lärt sig genom att titta xx antal gånger på dom dvd:erna

Linn var dock inte helt nöjd så till slut fick Paul lova att åka till  BR efter jobbet
- en nätt omväg på dryga timmen men vad gör man inte för sina barn?
Igår kväll levererades docksängen och Linn var hur lycklig som helst
Bara ett litet problem
- det behövdes sängkläder

Men den här mamma är inte bara lindad runt sin dotters finger,
 hon är även rätt svag för smicker
I fm´s när vi åkte upp till Prinsessan satt Linn i baksätet och pratade med sin docka
- Jag har världens snällaste mamma.... hon bakar goda kakor till mig.... hon stickar dockkläder och syr klänningar när jag vill... Jag har världens bästa mamma.... Min mamma kan sy täcken till dockor...

Som sagt
- jag är svag för smicker så givetvis blev det lite sytt nu under eftermiddagen





Linn var väldigt nöjd med madrassen, kudden & täcket
Är Linn nöjd så är jag nöjd
Det lite sorgliga var att när jag satt där och sydde så insåg jag att det var nog det sista docktäcket jag sydde till Linns och hennes dockor
För även om mamma tycker att det är otroligt roligt att sy så är det ingen större vits med hur många täcken o kuddar som helst till dockan...


2 kommentarer:

  1. Detdär med mutor är ett gissel. När T skulle lära sig cykla skulle hon få välja en Barbie. En jäkla skillnad på en med husvagn för 1000 och en med typ ett par skor.

    Tur att mamma kan sy och sälja :-).

    SvaraRadera
  2. Ja det gäller ju att klargöra var gränsen går. Linn har tre kriterier yttepytteliten sak, en lite lagom leksak och en stooooor leksak.
    Bara det att honanser att Petshops är yttepytteliten och det är de ju iofs men i förhållande till storleken så är dom ju svindyra *s*

    SvaraRadera