måndag 28 februari 2011

Jag är...

... sugen på Krabbelurer

När vi närmade oss lunchen idag sa Linn

- Mamma det var så länge sen vi åt krabbelurer i skogen, det är så mysigt...

Ja, det känns som en hel evighet sen krabbelurer och skogspromenad var ett stående inslag i vår vardag och när Linn uttalade sin önskan slog det mig hur otroligt mycke jag saknar den där helt underbara tiden då Linn, Molly & jag skrotade omkring härhemma och tog dagen som den kom
Så många underbara skogspromenader som vi tre upplevde tillsammans i ur och skur
Det fanns inga dåliga väder, bara dåliga kläder som det så käckt heter




Idag var det dock inte riktigt läge för promenad och krabbelurätning i skogen
Fm´s besök på vårdcentralen med provtagning och sen ett snabbesök i stallet sög totalt musten ur Linn
Men krabbelurer går alldeles utmärkt att äta även inomhus så givetvis fixade jag iordning Krabbelurer till den lilla damen som åt så jag trodde att det skulle spruta ut krabbelurer ur öronen på henne






När krabbelurerna var uppätna strålade Linn som en sol och sa med bestämdhet
- När det blir vår ska jag äta krabbelurer hos Sessan i stallet
Klart att Linn ska få äta krabbelurer hos Sessan men då får vi nog ta med oss våtservetter, jag betvivlar att Sessan är lika villig som Molly med att hjälpa till med handtvätt...




5 kommentarer:

  1. Hur ska man bäst beskriva det? Som ett mellanting mellan plättar och sockerkaka *fniss*
    Linn älskar det och det är riktigt smidigt att ha med sig som utflyktsmat...
    Du kan få receptet om du vill testa //Kram

    SvaraRadera
  2. japp fram med receptet! det måste ju bara testas!
    kram

    SvaraRadera
  3. Krabbelurer
    ca 12 stycken

    1 1/2 dl Strösocker
    4 1/2 dl vetemjöl
    2 tsk bakpulver
    1 tsk Vaniljsocker
    2 ägg
    1 1/2 dl mjölk

    matfett till stekning

    Blanda strösocker, vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker i en bunke.
    Tillsätt ägget och mjölken och rör till en slät smet.

    Stek krabbelurer i medelvärme i plättlagg - funkar ochså att klicka ut i stekpannan

    Vill man kan man doppa de nygräddade krabbelurerna i strösocker. Servera med sylt o ev lite grädde

    SvaraRadera
  4. Jag brukar göra en halv sats...

    SvaraRadera