måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag...

... är som alla andra dagar i den här familjen

Dvs inte något vi firar, lika lite som vi firar Mors dag eller Fars dag
För mig är dagar som dessa inget annat än komersiella jippon
Själv föredrar jag att en helt vanlig tisdag ge mina älskade en liten present bara sådär för att jag kände för det och inte bara för att det ska vara så




...Jag hade satt en surdeg igår och idag när jag skulle baka ut den så fick jag lusten att göra hjärtformade frallor






När dom sen var gräddade o färdiga så fick jag ingivelsen att jag skulle sprida lite kärlek omkring mig så jag packeterade några frallor lite piffigt och hängde en påse på grannens dörr
Att döma av grannens telefonsamtal alldeles nyss så var det en uppskattad gest




Men ok, lite dubbelt blev det ändå för min del idag men jag försvarar mig med att jag hade gjort likadant även om det hade varit en helt vanlig tisdag i november...

3 kommentarer:

  1. ja skulle vilja ha em granne som dig! min granne skjuter katter och är inte alls någe trevlig

    SvaraRadera
  2. du är bra snäll du!
    Ett stort hjärta till dig!

    SvaraRadera
  3. Ni är goa brudar, hjärtan tiller ochså och du Nilla, det fanns ju en anledning till att vi flyttade därifrån *s*

    SvaraRadera