tisdag 1 februari 2011

En dag...

... i väntans tecken

Redan när Linn vaknade i morse frågade hon
- När kommer Anna?
och mitt svar blev givetvis
- Jag vet inte...

Sen fortsatte det
- Kommer Anna nu?
- Nej, dom är i Jönköping nu...

En kvart senare
- Kommer Anna snart
- Nej dom är ju i Jönköping
- Nej det kan dom inte vara där var dom förut ju...

Ännu en stund senare
- vart är Anna nu då? Kommer dom snart...

Under tiden som vi väntade på Anna o Magnus roade vi oss med att baka "Mullebullar"



Ja, sen när dom väl kom framåt eftermiddagen så blev jag huxflux alldeles överflödig
Från att ha varit Linns favvo lekkompis nr 1 förvandlades jag till en bifigur...






... vilket iofs inte gjorde så mycke eftersom jag då kunde ägna lite tid till att färdigställa två mössor som dessvärre inte blev riktigt som jag tänkt mig
Tanken var att det skulle bli en "mamma & barn" mössa till en annan bloggare o arbetskamrat som jag tycker väldigt mycke om men det blev istället en "Mamma&dock" mössa
Nåja, jag kommer ju att vara bifigur ytterligare några dagar så det är bara att ge sig på stickningen igen och försöka få till en lämpligare storlek på mössan...


7 kommentarer:

  1. Annars köper jag gärna dem, Tilde har du så puttigt huvud :-).

    SvaraRadera
  2. Annars har jag garn över till mössa åt både till dig o Tilde om du vill =)

    SvaraRadera
  3. Nilla, visst är dom o jag tror att du o Disa kommer att bli snyggaste brudarna i Rimbo, jag håller som bäst på med en mössa i ( förhoppningsvis ) rätt storlek till Disa 0)

    SvaraRadera
  4. Otåliga barn.... så det är ni som har lilla Prinsessan, då vet jag.... kul!

    SvaraRadera
  5. Otålig är bara förnamnet, men väntar man på allra käraste storasyster så går tiden sakta =)

    SvaraRadera