lördag 26 februari 2011

Vi inledde lördagen...

...  lungt & stilla

Linn väckte oss vid halv nio tiden
- en helt okey tid att vakna till på, sover man längre försvinner dagen så snabbt
Linn började dessutom leka vid sin spis så vi kunde ligga kvar och morna oss lite
Ja vi blev t.o.m bjudna på frukost på sängen av den lilla damen
Fruksallad, sushi, pommes, korv och slutligen smörgås med omelett och sylt
Kanske inte vad jag själv valt till frukost men som tur är så är plast & trä varianten av dessa rätter lagom lättsmält och behöver bara kryddas med några
- Ååååå vad gott.... Ååååå så fint du har dukat....




När vi väl hittade upp i köket och det var dags för en sen frukost bestämdes vi oss för att baka lite scones
Linn ville gärna hjälpa till med den kladdiga degen






Efter frukosten var det planerat att Linn och jag skulle åka till stallet men när vi skulle göra oss iordning tyckte jag att Linn kändes lite varm och mycke riktigt hade hon feber
Inte speciellt mycke, "bara" 37.8 men ändock feber och det känns ju "sådär" med tanke på att det ändå är sjätte dagen med penicillin för hennes del

Milt uttryckt blev Linn galen när det gick upp för henne att hon inte skulle få åka med till stallet men...

... jag brukar verkligen inte nojja och vara överdrivet försiktig men efter måndagens pärs känns det som att en viss försiktighet är befogad och med feber i kroppen är det vettigaste att ta det lilla lunga hemma




Sessan tillbringade lördagsfm på samma sätt som oss
dvs hon tog det lilla lugna inne i ligghallen och såg ut att njuta av tillvaron 
Ta det lungt ska jag ochså göra nu,
jag ska sätta mig i soffan och joina Paul o Linn och se på
"Dumma mej"
- ännu en barnfilm *yippey*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar