onsdag 23 februari 2011

The boss...

... is back!

Jag tänkte nästan ha rubriken "The bitch is back" men det kanske hade varit lite magstarkt
och riktigt så illa är det ju inte
Linn mår med andra ord mycke bättre idag
Så bra att jag t.o.m tog mig friheten att ringa in till KS i morse för att höra om vi verkligen behövde komma in och ta nya prover
Eftersom Linn var feberfri, hade sovit lungt, börjat äta & dricka så höll sköterskan med mig om att det har vänt för Linns del och att provtagningen inte kändes så akut
 Linn skulle förmodligen må allra bäst av att få ta det lungt hemma istället för att sitta i väntrummet på Astrid Lindgren och byta baciller med alla andra sjuka barn

Vart eftersom dagen har gått har jag blivit än mer övertygad om att det verkligen har vänt

- Mamma städa mitt rum!
- Mamma jag är hungrig!
- Mamma jag vill ha dricka!
- Mamma kom hit!
- Mamma läs en saga!
- Mamma måla med mig!
- Mamma baka en god kaka till mig!

Osv Osv i all oändlighet
I takt med att Linns energi återvände kände jag hur min energi fullkomligt sögs ur kroppen på mig
Efter en minst sagt jobbig fm där alltför mycke gått emot mig rann bägaren plötsligt över och när Paul var upptagen med jobb och inte alls hade tid över att säga några tröstens ord så...

... ja attans vad synd det blev om mig en stund
Men efter att ha gråtit en skvätt och stillsamt konstaterat för mig själv att det var nog bara de senaste dygnens oro som behövde pysa ut så kändes det genast lite bättre
När Paul lite senare ringde för att höra hur vi hade det så beklagade jag mig lite över den lilla damen
Paul kontrade då med frågan
- Vilken Linn föredrar du?
Den Linn dom lastar in i ambulanshelikoptern eller den Linn du umgås med idag?

Ja den frågan är ju lätt att svara på
- självklart föredrar jag mitt lilla envisa troll som är hyfsat pigg framför den lilla Linn som knappt orkade svara på tilltal i måndags...

Och,
ja by the way...




... Lillchefen beställde Drömmar så givetvis bakade jag en omgång drömmar
Smaksatte hälften av degen med kakao och hackde jordnötter
En en gång kunde jag konstatera att bakning är en alldeles ypperlig terapi för min del


2 kommentarer:

  1. vilken klok man du har som sätter saker i perspektiv. det är inte alltid lätt att göra det själv, när man är mitt uppe i det hela.
    kakorna ser ju förfärligt goda ut också..
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hans klokhet behövdes när jag tappade fokus en stund... Kakorna? Mmmmmums, efter typ en miljon försök har jag äntligen lyckats lära mig göra drömmar som är så frasiga att dom liksom smälter i munnen....

    SvaraRadera