lördag 26 februari 2011

Egentligen borde...

... jag sovit för länge sen

Jag ska jobba i morgon, visserligen bara 7:30 till 14:00 men ändock,
klockan kommer att ringa i morgonbitti och jag kommer med all säkerhet att gäspa käkarna ut led
Så istället för att ha häckat framför TVn hela kvällen borde jag ha nannat kudden för länge sen
Men att komma isäng i tid om kvällarna är liksom inte min melodi...






... men vad är då min melodi?

Tja jag vet inte men just nu stickar jag i värsta hårdrockstakten
Medans jag slötittade på Melodifestivalen passade jag på att färdigställa ett gäng mössor, dvs fäste en massa trista trådar och sydde ihop mössorna som legat färdigstickade ett bra tag nu
Jag tror att jag har betat av beställningslistan ganska så rejält nu
Det kändes lite svettigt ett tag när beställningarna droppade in poff poff





Garnlagret har minskat betydligt vilket var ett av mina mål när jag började sticka mössorna
Men jag kan i ärlighetens namn erkänna att jag aldrig kunnat tro att så många skulle tycka om mössorna
Just den lilla detaljen att folk har tyckt om dom och hivat in en beställning har varit en himla skön egoboost för min del
- precis vad jag behövde just nu när sjukdomsträsket så totalt har tagit sitt grepp om oss
I mörkret är alla små ljusglimtar viktiga...





3 kommentarer:

  1. Dom är jättefina.
    Kan man fortfarande beställa av dig? I sådanafall skulle jag gärna vilja det.

    SvaraRadera
  2. Skönaste mössan någonsin!

    SvaraRadera