fredag 4 februari 2011

Äntligen...

... fredag!

Jag var mer än lovligt trött när jag åkte till jobbet i morse
Eftersom Linn som har varit dunderförkyld, hostig och lätt febrig hela veckan har hon sovit i vår säng
- jobba & dela säng med sjukt barn är väl inte den allra bästa kombon när allt kommer till kritan

Linn har sin litenhet till trots en förmåga att ta stor plats när hon sover och av någon anledning så förstärks den tendensen och kryddas dessutom med välriktade sparkar, hostningar och snorande
- kort sagt jag väcks rätt många gånger under natten och kvaliten på sömnen blir väl inte den bästa
Som tur var så hade jag en rätt lugn o behaglig dag på jobbet, dessutom slutade jag redan halv två så egentligen har jag ju inte mycke att klaga på

När jag åkte hem kände jag hur tröttheten slog till som en gummiklubba i skallen på mig och spreds sig till varenda liten cell i kroppen och det mest normala hade väl varit att åka hem och lägga sig på soffan en minut eller två, ja kanske många minuter t.o.m
Men jag har ju aldrig gjort anspråk på att vara speciellt normal så istället för att vila bestämde jag mig för att baka
Dessvärre hade vi betydligt mindre smör hemma än vad jag trodde så det fick bli ett litet experiment, jag fick ersätta en del av smörmängden med jordnötssmör
Slutresultatet?





En liten god havrekaka med mersmak,
man tar en, två, många....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar