fredag 18 februari 2011

Ingen bulle i ugnen...

... och det är vi glad för

Men lite annat smått o gott har befunnit sig i ugnen idag
 Jag passade jag på att baka lite medans Linn var på förskolan,
vi ska hälsa på min mormor i morgon så det passade ju bra att baka lite fikabröd  att ta med mig
Lite vågat är det ju men jag testade ett nytt recept som jag hittade här


Min Strösselkaka ser ju inte på långa vägar lika god ut som hennes men vi får hoppas att den är ätbar,
om inte annat får vi väl dränka den med vaniljsås
- då slinker den nog ner



En kaka till kaffe måste man ju ha så det blev lite Kolasnittar ochså




Och när jag ändå var i farten så blev det lite matbröd






Frallorna tog jag med mig hem till Petra och antingen så var barnen superhungriga eller så var frallorna goda för det sa bar *poff* så var dom slut
- precis som det ska vara,
bröd är godast när det är alldeles färskt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar