söndag 20 februari 2011

Hur känns det...

... att ha kusiner ?

Den frågan fick min syster på sin FB-sida igår och hon svarade
- Det är fantastisk roligt! Som bonussyskon

Jag kan inte annat än att hålla med henne





Igår gav vi oss ut på en liten roadtripp Jag, Linn, Syrran & hennes familj åkte till mormor i Fjugesta
Vår kusin Lillan tittade ochså över och vi hade ett par supermysiga timmar tillsammans

Jag kan inte minnas när jag träffade Lillan senast,
kanske för sådär en 25 -30 år sedan?
"Förr" dvs när vi var mindre sågs vi betydligt oftare,
men sen tog vuxenlivet vid och bor man som vi då en bit ifrån varandra så är det lätt hänt att man tappar bort varandra där någonstans mitt bland jobb, barn, familj, vänner 
- kort sagt, vardagen räcker liksom inte till...


Men så en dag ville ödet annorlunda, vi hittade varandra på FB och helt plötsligt blev vi en del av varandras vardag igen
En liten kommentar här, ett litet gillande där, en stunds chattande när tiden räcker till och...





... ja så bestämde vi oss för att ta en tripp till mormor  och Lillan som bor hyfsat nära henne bestämde sig för att passa på att åka dit samtidigt som oss

Det var verkligen superkul att träffa Lillan igår och jag kan garantera att det inte kommer att dröja tjugo år innan vi ses igen
För det var precis som syrran svarade
- det är fantastisk att ha kusiner, som att ha bonussyskon!

Dom där åren som har gått spelade liksom inte så stor roll igår
Även om det verkligen var superlänge sen vi sågs och att det under alla dessa år har hänt hur mycke som helst i våra liv så fanns det ändå någon form av band mellan oss
- en härlig känsla av gemenskap,

Efter besöket hos mormor drog vi vidadare till kusin Madde som fyllde år o efter det en snabbis in till moster Lillemor & Åke bara för att säga Hej!
- samma sak där

*Long time no see*

Men "familjekänslan" fanns där ochså,
så gårdagen var verkligen en "tanka energidag" när må bra reserverna fylldes på till max vilket var välbehövlig

- Släkten är värst brukar man säga men ibland är släkten rätt mysig att ha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar