torsdag 17 februari 2011

Favorit...

... i repris!

Eller hur man nu ska uttrycka det
För sådär en femton år sedan dvs när Anna var 5-6år så älskade hon att mima till musik,
helst då till Aqua eller Spice Girls
Givetvis skulle mamma titta på denna eminenta scenshow som oftast bestod av att Anna
- gärna tillsammans med en kompis -
stod rakt upp o ner och mimade till "Wannabe" eller "Barbie Girl"
samtidigt som dom sakta gungade lite lätt på kroppen

Som mamma förväntades jag applådera och sen hänfört sucka
- Åååååå vad ni är duktiga...

Och, ja det tyckte jag väl
- i allafall de tjugo första gångerna men sen kan jag ärligt erkänna att min entusiasm sakta försvann och förvandlades till en enda stor gäspning, vilket jag givetvis aldrig visade som den goda mor jag är




Igår kväll insåg jag att tiden går men barnens lekar består






När jag slog mig ner i soffan för att se på TV passade Linn på att rigga sin CDspelare, dra på sig lämplig utstyrsel och sen köra järnet





Enda skillnaden igårkväll jämfört med för 15år sedan var att Spice Girls och Aqua bytts ut mot Eric Sade, Timotej och AinBuskSingers och att scenshowen nu var betydligt livligare än det stilla gungandet som Anna framförde
Linn dansade runt i hela vardagsrummet
- mest framför TVn -






Något tyst mimande var det inte heller tal om utan "Jag mötte Lassie" och "Kom" varvades med "hemgjord" engelska till "Man boy"
Det lilla livet nöjde sig inte med att publiken klappade händerna o jublade utan hon krävde även att publiken deltog i sången




Så, ja nu ser jag framemot att få avnjuta ( ? ) ännu en period med
- Mamma titta på mig nu när jag sjunger...

Visst kommer jag att titta och visst kommer hjärtat att bli varmt precis som för femton år sedan och jag kommer både applådera och jubla
Men jag sticker inte under stol med att jag förmodligen inombords kommer att gäspa käken ur led och använda tiden till att tänka ut vad vi ska ha till middag, vad vi ska göra till helgen osv
Men framför allt kommer jag nog att fundera över varför ungen inte vill mima till Ulf Lundell eller Winnerbäck?
Jag menar, det hade ju varit det ultimata tt få titta på sin älskade unge som dansar loss och samtidigt höra bra musik
Timotej och Eric Sade känns väl inte riktigt som min typ av musik direkt...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar