torsdag 3 februari 2011

Så var det...

... dags för bilprovningen igen

Den här gången var det min bil som skulle utsättas för sin årliga kontroll
Eftersom Anna har fått "äran" att besikta Magnus bil nu på måndag så pratade vi lite om "att tänka på" dvs jag tipsade om att lägga fram varningstriangeln synligt, att knäppa bilbältena bak osv medans vi väntade på vår tur

Som vanligt möttes vi av trevlig personal och han kunde inte annat än att skratta när vi alla fyra "vällde" ut ut bilen
Vi överlät "Flxen" i inspektörens vård och avnjöt en kopp automatkaffe under tiden som bilen kollades





Linn testade den varma chokladen och tyckte att den var supersmarrig
- skumt med tanke på att hon inte är vidare förtjust i varesig varmchoklad eller kall/varm Oboy härhemma...
Mitt i kaffet konstaterar Anna
- Mamma, nu glömde vi att knäppa bilbältena i baksätet....

När besiktningen var avklarad och det var dags att få domen gick Linn fram till inspektören och sa
- Jag ber om ursäkt för att ungdomarna inte knäppte bilbältet därbak...

Behöver jag skriva att han hade väldigt svårt att hålla sig för skratt men han tog på sig en klädsamt sträng min och och svarade
- Det var dumt och slarvigt av dom...

Hur det gick för "Flxen" ?
Ett "slarvfel", en blinkerslampa därbak behöver bytas
Så klantigt, sånt ska man ju kolla innan....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar