torsdag 24 februari 2011

Baka, baka...

... liten kaka


Bakning fungerar lite som terapi för min del
- ett bra sätt att skingra tankarna på
Och tankar har det funnits en hel del av de senaste dagarna så när jag bläddrade igenom Norrtelje Tidningen i morse och såg ett recept på en Citruskaka med maräng så var jag ju helt klart tvungen att testa receptet






Kakan var riktigt god och jag kommer helt klart att baka den igen.
då tänker jag nog testa att bre på ett lager lemoncurd eller kanske lite aprikosmarmelad på kakan innan jag brer över marängsmeten
- jag tror att den lilla detaljen skulle kunna bli pricken övet i:et

När jag ändå var i farten passade jag på att sätta en liten surdeg så i morgon blir det till att knåda deg så det står härliga till
 - det brukar vara ett effktivt sätt att rensa hjärnan...



1 kommentar: