söndag 27 februari 2011

Alla borde...

... en arbetskamrat som P

P är så gott som alltid på gott humör och har nära till ett leende tätt följt av ett skratt,
P är glad, trevlig, snäll men framför allt
otroligt engagerad och omtänksam både mot brukarna och oss arbetskamrater
P finns där och svarar både  på dumma frågor och hjälper till när det behövs utan att sucka
- ingenting är omöjligt, allt går att lösa på ett eller annat sätt
Kort sagt, P är en otroligt mysig arbetskamrat som starkt bidrar till att det känns kul att gå till jobbet även när det är lite motigt av en eller annan anledning...





... och nu kanske P tror att jag skriver det här bara för att hon var så himla go och kom med  varsin blomma till mig & Linn idag
Och visst är det så, eller rättare sagt
-  den för mig helt oväntade omtanken  var nog precis vad både Linn och jag behövde idag, det värmde gott i hjärtat och i bilen på vägen hem slog det mig att jag nog aldrig talat om för P hur mycke jag uppskattar att ha henne som arbetskamrat så jag bestämde mig helt enkelt för att ta tillfället i akt och skriva ett litet blogginlägg om det hela och samtidigt ge mig själv en spark i baken
- jag måste helt enkelt bli bättre på att tala om för folk att jag tycker om dom för hur gärna vi kvinnor än vill tro det så är inte våra medmänniskor tankeläsare...


2 kommentarer:

  1. oj oj,tack för dom fina orden. jag suger i mig av varenda ett *ler*
    Jag tycker om er med
    **JÄTTE KRAM**

    SvaraRadera