tisdag 8 februari 2011

I den här familjen är vi så ...


...  omoderna att vi fortfarande köper CDskivor

I dag hade maken med sig en liten present när han kom hem från jobbet, han tyckte väl att jag behövde lite uppmuntran efter en rätt jobbig dag




Av någon anledning har jag "missat" Eldkvarn
Eller rättare sagt jag har "radiolyssnat" på dom men aldrig ens funderat över att köpa någon platta med dom...

... nu ljög jag visst
Jag har ju faktiskt en LP skiva med Eldkvarn, en LP skiva som jag köpte tidigt -80tal bara för att man "skulle" ha den, jag tror att den hette "Spårvagn genom ljuva livet" eller nå´t sånt men jag kan ärligen erkänna att jag aldrig har lyssnat på den


Vadan denna nyvunna nyfikenhet på Eldkvarn?
Tja, det började väl med att jag såg "Mauro & Pluras kök" och sen ökade väl nyfikenheten på när jag såg "Så mycke bättre" där jag tyckte att Plura var en rätt skön snubbe och låtarna som de andra artisterna tolkade lät rätt okey

"Stans bästa band" får väl bli mitt städsällskap under de närmaste veckorna, jag har bestämt mig för att samla tantpoäng dvs ta och göra en riktig vårstädning av huset
Så nästa vecka kör jag igång och om jag tar ett rum varje vecka så är jag färdig lagom till påsk
- här ska gnuggas o gnos in i varenda liten vrå
Första rummet ut blir tvättstugan och det ska bli innerligt skönt att ta och rensa ut städskåpet och de två andra garderoberna som finns där




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar