måndag 7 mars 2011

Jag hade tänkt...

... baka blåbärsmazariner

Men det sket sig på en liten detalj
- jag missade att köpa blåbär
Det blir inte så mycke blåbärsmazariner utan just blåbär

Först tänkte jag lägga bakplanerna helt på hyllan men trots att tröttheten hade intagit typ 80% av min kropp eller kanske just pga av just tröttheten och därmed ett behov av att koppla av lite så bestämde jag mig för att baka "vanliga" mazariner istället men...

... då upptäckte jag att mandelmassan som jag inhandlade på väg hem efter jobbet förmodligen blev kvar på varubandet på ICA för härhemma var den iallafall inte
Nåja, jag hittade en påse sötmandel och därmed var det lilla problemet löst
- det blev bara lite mer jobb  med att skålla, skala och mala mandeln





När mazarinerna slutligen var gräddade bestämde jag mig för att piffa upp dom lite med ett tunt lager jordgubbssylt innan dom fick lite rosa glasyr på sig
Så dom tänkta blåbärsmazarinerna blev till slut "Helen Mazariner"





Linn provsmakade en och gav toppbetyg

- Mamma, jag älskar dina mazariner fast det är mandelmassa i som jag inte gillar






Nu återstår bara en fråga
- dvs frågan om det är Pauls eller  mina arbetskamrater som ska få avnjuta mazariner till kaffet i morgon ?
Eftersom Pauls jobbarkompisar redan fått smaka på mina bakverk så lutar det åt att mazarinerna får följa med mig till jobbet i morgon dvs om jag kommer ihåg dom i morgonbitti...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar