onsdag 2 mars 2011

Min dotter är...

... brutalt ärlig!


Linns största problem  nu är att hon är sugen på att shoppa kläder men att vi inte kan åka till Stockholm  eftersom "folksamlingar" är big No No just nu
Kort sagt
- hon är sur för att det är sportlov och "alla" åker in till Stockholm med sina barn då
Folk borde hålla sig hemma så att hon kan gå ensam i affärerna,
Jag menar , det är riktig  kris nu
Enligt Linn så har hon ingenting att sätta på sig,
alla tröjor är fula, jeansen sitter inge bra, thigtsen har fel färg, hon har inga linnen som är snygga
Ja listan kan göras hur lång som helst...

Ikväll satt vi i soffan och bläddrade i HM katalogen eftersom Linn iallafall ville titta på kläder och bestämma vad hon ska köpa när vi väl kommer till Stockholm
Efter en stunds tittande o bläddrande fram o tillbaka hamnade vi på en sida med damkläder
Linn stannade upp, tittade en lång stund på uppslaget och vände sig sen mot mig och studerade mig noggrannt och sa till slut

- Mamma du måste verkligen köpa nya kläder... du har tantkläder på dig, nej du har kärringkläder faktiskt... du borde färga håret sådär vitt och snyggt.... Mamma du behöver göra dig riktigt tuff och snygg...

Tack min lilla älskling,
det var precis vad jag behövde höra
Men kanske har hon lite rätt?
En besök hos frissan, kanske lite nytt i garderoben inför våren?

Ja, det får nog bli en liten tur in till Stockholm så fort Linnsan har återhämtat sig

1 kommentar: