måndag 13 juni 2011

Alla goda ting är tre...

... även när det gäller rabarber


I dag åkte vi över till Linns ridkompis Isabell och hälsade på en stund
Linda undrade om jag ville ha lite rabarber med mig hem,
klart att jag ville
Lite är väl kanske en definitionsfråga...




Det blev en hel del till min stora lycka
När vi kom hem hjälpte Linn till att lasta över alla rabarber i skottkärran så vi skulle slippa springa upp o ner alltför mycke innan vi fått in hela lasset





Det blev en hel del hackande och Linn deltog med stor iver och hjälpte till att förpacka rabarberna och  någonstans mitt i arbetet förvandlades vår trädgård till en rabarberfabrik och Linn hade fullt sjå med att förpacka, kvalitetskontrollera, ruska om och sen forsla rabarberna till lagret dvs vår trappa




När alla rabarber var uppskurna tog lagerarbetaren semester och överlämnade resten av arbetet till mig
Jag satte mig först en stund framför datorn och googlade lite på div. recept på rabarberdricka och utifrån det gjorde jag mig ett "eget" recept som slutligen resulterade i 6 liter av en  otroligt god och svalkande dryck





När jag ändå var i farten så blev det en omgång rabarberkompott och slutligen en rabarberpaj




Kort sagt vår söndag blev riktigt rabarbersomrig och mycke trevlig






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar