onsdag 1 juni 2011

Under solen...

... intet nytt


Inledde dagen med att lämna Linn på förskolan och sen direkt till VC
För en gångs skull har jag mött lite engagemang från läkaren där vilket känns trevligt,
inget man är van vid på den VC direkt

I dga konstaterad han att mitt blodsockervärde ser helt ok ut nu,
ja riktigt bra faktiskt
Däremot blev han lite förbryllad över min förmåga att alltid leverera provsvar med förhöjd snabbsänka
Dagens resultat visade på en snabbsänka på 79,
den borde vara under tio...





... min käre ( ? ) doktor visade lätt missbelåtenhet över just det faktumet att snabbsänkan signalerar att något är fel eller snarare viss frustration över att dom aldrig  hittar vad det är som felar utan att det hela tiden ligger nå´t i bakgrunden och puttrar
Det blev provtagning idag med en massa sköna små rör i div färger som fylldes med härligt rött blod som förhoppningsvis kanske kan leda till någon liten ledtråd om vad som felar
Det allra underbaraste var att labbtjejen lyckades hitta rätt redan på första försöket,
jag kan inte minnas när det hände senast
- typ innan jag blev gravid med Linn




Min doktor tyckte att jag skulle fortsätta på den inslagna vägen dvs vila i kombination med regelbundna måltider och "vardagsmotion" och föreslog en-två veckors sjukskrivning men jag tackade vänligt men bestämt nej till läkarintyget
Jag jobbar på fredag kväll och sen är jag ledig i fyra dagar
Jag gör som loppan
- lever på hoppet !




1 kommentar:

  1. Det var ju skönt att blodsockervärdet var bra! Sedan är det ju bara att hoppas på att de kan hitta vad det är som "puttrar" och att det är något som enkelt kan åtgärdas.

    SvaraRadera