tisdag 21 juni 2011

Plötsligt...

... vänder det


Medans Linn var på förskolan igår passade jag på att vila,
ja min tanke var att göra ett tredje försök att se senaste Änglagårdsfilmen
Det gick ungefär lika bra som dom två första gångerna dvs jag somnade och sov stenhårt i ett par timmar

Jag hämtade Linn vid tre, vi åkte till ICA och handlade lite mat och sen hem och svidade om till stallkläder
Förra veckan red Linn bara två gånger så det stod helt klart ridning på schemat
Vi gjorde iordning Sessan och gav oss ut i skogen
Sessan var minst sagt pigg så vi knatade på i rätt rask takt och när vi kommit halvvägs runt på rundan slog det mig plötsligt
- Wow, jag kan ju andas!!!
Jag har väl typ lika med noll kondis just nu men jag fick luft
För första gången på jag vet inte hur länge var den där "dra in luft genom ett sugrörs känslan" borta





I morse när jag vaknade var det med en helt ny energi i kroppen,
det kändes nästan som att ha kommit ut ur en lång dvala
- kort sagt jag kände mig pigg!!!

Min första tanke var
- kanon nu kan jag jobba på onsdag
Men under frukosten satt jag o filosoferade lite och kom fram till att jag nog ska lyda doktorns order dvs att stanna hemma från jobbet och vila under antibiotikakuren
För hur det än är så har jag gått och dragits med den här dj**** skiten ett bra tag nu
Det började ju någon gång i början på maj då jag tog för givet att tröttheten och andningen berodde på all pollen och eftersom min läkare var inne på samma spår så fortsatte jag bara att öka, öka och öka på  doseringen av astmamedicinen utan att det egentligen gjorde någon skillnad

Skönt att läkaren till slut tog infektionsprover och då fick svart på vitt att det inte var astman som var grundproblemet utan en bakteriell infektion. en infektion som var rätt kraftig dessutom
Nu efter fem dagar med antibiotika känner jag som sagt livet sakta återvända och intalar mig att jag gör klokt i att "skynda långsamt" att jag i slutändan vinner på att fortsätta vilan, att låta kroppen återhämta sig i lugn och ro trots att hjärnan bara vrålar
- Gå till jobbet med dig eländiga människa...

2 kommentarer: