fredag 17 juni 2011

Hörde en låt på radion...

... och började fundera lite


Jag hade radion i köket på medans jag plockade lite med disken och filosoferade som vanligt över allt och ingenting
Så spelades en låt med Mauro Scocco och jag började filosofera i nya banor

"Jag saknar oss, saknar dom vi var, denna tro på att allt kommer att bli som det ska..."


Det slog mig att jag faktiskt saknar  "oss"
Saknar  Pauls och min första tid tillsammans
Det där nyförälskade pirret, den häftiga känslan att upptäcka varandras världar
Jag kan sakna  helgerna då Anna och Joakim var hos sin pappa och det bara var Paul o jag,
vår första resa till London, vårt första sommarsemester tillsammans
Jag kan sakna känslan av att det bara var "vi"




"Jag saknar oss, dom där två på bilden säg vart tog dom vägen....."


Nej, vi har ingen "kris"
Jag känner mig inte vilse i vår relation eller att vi på nå´t sätt skulle vara på väg åt olika håll
Även om jag kan sakna "oss" eller rättare sagt den där första tiden och känslan av att vara jordens mittpunkt för någon, att det bara var vi så skulle jag ju inte för allt guld i världen byta ut det "vi" vi har idag mot det "oss" som fanns där i början




Saknad behöver ju inte innebära att man är missnöjd eller att man längtar bort och vill byta ut det man har mot något annat utan det kan just bara vara en saknad
Jag menar,
"oss" blev ju ett "vi" och det "vi" vi har idag är ochså en underbar känsla





1 kommentar:

  1. jag håller med om att jag inte heller för allt guld i världen skulle byta ut vårt "oss" nu, men visst kan jag sakna det gamla "vi" - när vi flamsade och tramsade utan att det påverkade någon annan än oss själva... Jag förstår vad du menar, kanske Mauro har en poäng :-)

    SvaraRadera