lördag 25 juni 2011

Nu återstår bara...

... att se hur tårtan smakar


Efter lite pyssel och meckande är midsommardagens tårta äntligen färdig






Linn som varit med och rört ihop en del av tårtsmetarna ville givetvis vara med om det allra roiligaste
- dekoreringen!
Min första spontana tanke var
- Nej, nej och åter nej!
Fånigt men jag ville liksom "göra kronan på verket" helt själv så att det hela blev som just jag hade tänkt mig
Efter ngr minuters betänketid ångrade jag mig dock,
klart att Linn skulle få fullborda tårtan
Hur ska man kunna lära sig och inspireras om man inte får vara med och leka i köket ?
Sagt och gjort, jag gjorde "min" tårta först





 ... och sen släppte jag loss Linn och i ärlighetens namn så blev Linns tårta mycke finare än min





Nu ska jag bara fundera ut ett bra sätt att transportera tårtan till Björndalen och sen mina vänner blir det provsmakning av Linn & Helens midsommardröm




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar