lördag 4 juni 2011

Vissa dagar hinner man ingenting...

... andra dagar hinner man hur mycke som helst

Konstigt det där men man ska väl inte fundera så mycke utan helt enkelt bara njuta av dagarna som dom är, en del är lite lugnare medans andra lite mer intensiva
I dag har det varit en sån där intensiv dag,
men en otroligt härlig dag





Dagen inleddes med frukost på balkongen,
visserligen var det bara jag som satt där under hela frukosten eftersom familjens två övriga medlemmmar hade annat för sig
Paul fick för sig att han skulle plantera buskarna innan det blev för varmt och Linn ville hellre titta på när pappa grävde än sitta med mig på balkongen så hon kom med lite jämna mellanrum och hämtade smörgås, lite att dricka och en mycke kort stund slog hon sig även ner och gjorde mig sällskap




Jag är inte den som är den så jag njöt av min frukost i stllhet, löste lite korsord och beundrade min lilla "kryddlåda"




Efter frukosten bar det av till stallet,
eftersom vi skule in till Sthl på eftermiddagen fick Linn rida i gruppen innan
Marika hade köpt lite nya hinder och höll en liten hopplektion
Linn var först väldigt skeptisk och ville vare sig trava över bommar eller  "hoppa" vilket jag totalt ignorerade,
eller rättare sagt som den pedagogiska mamman jag är så svarade jag
- Vill man inte trava över bommarna så struntar man i det...



Jag känner ju min dotter,
väl ute på banan var det inget snack om att inte vilja
Givetvis travades det över bommar så det dammade och slutligen hoppade dom även över en krysslagd bom





I bilen hem konstaterade Linn sådär lite lagom blase
- I morgon är det ju bara fjutthinder vetja...
Ja, det har hon ju rätt i
- 10cm hinder och dessutom med ledare är ju en piece of cake för en kaxig femåring
Efter ridningen blev det full rulle hem, snabbt tvätta av sig stalldammet, på med finklänningen och sen iväg mot Sthlm





Linn var mycke förväntansfull inför föreställningen och med facit i handen är det bara att konstatera att den som hade minst tålamod med det hela var mamma i familjen
Jag skyller på att det var fruktansvärt varmt, luften inne på Operan var bedrövlig eller rättare sagt det fanns ingen luft
När det äntligen blev paus var mitt enda mål
- vätska
Grymt att i ett sånt läge inse att cafeterian inte tog kort och att vi endast lyckades skramla ihop 25:- i kontanter, något som inte räckte till vare sig mineralvatten eller en läsk
Som tur var fanns det muggar inne på toaletten,
mindre kul var att vattnet var fesljummet...




Nåja, efter föreställningen fick jag min belöning för att jag varit så duktig och bara gnällt lite,
vi åt middag på Bakfickan och precis som vanligt så var maten helt super
Min entrecote fullkomligt smälte i munnen, beasåsen likaså och pommesen var helt ljuvlig
Tomatsalladen var så riklig att Paul fick hjälpa till att äta upp den
Linn valde givetvis köttbullar, potatismos, gräddsås & lingon

Nu är det dags att knyta ihop säcken för den här dagen,
i morgon väntar nya äventyr
Kvart i sex sätter sig Linn och jag i bilen och styr mot Knivsta där vi ska möta upp syrran, Måns & Nora och sen far vi vidare mot Vedmora för att tävla med Shettisklubben











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar