torsdag 9 juni 2011

Natten från helvetet...

... och därefter en tålamodsprövande förmiddag

Ja så underbar är tillvaron just nu
Linn hade världens feberfrossa nu inatt och som vanligt när hon får hög feber så kommer "uppkastningarna" som ett brev på posten
Den här gången var hon dock så duktig att hon hann att säga till så allt hamnade där det skulle
- rätt ner i hinken
Paul som har några tuffa arbetsdygn framför sig med bla en dygnet runt sändning nu i helgen tog väckarklockan med sig och gick upp på övervåningen för att sova vidare
Linn och jag kämpade oss igenom natten,
några oroliga timmar innan Linn äntligen somnade om och sov lungt





Förmiddagen har Linn till största delen tillbringat på soffan med en enda önskan
- att jag skulle sitta brevid
Efter att ha sett Bollibompa ett par timmar började de långsamt krypa i hela kroppen på mig men alla mina försök att smita undan och göra något annat avbröts efter några minuter med
- Mamma jag vill att du ska vara hos mig, nu....
Vad gör man inte för sina barn ?
Ja, jag gillade läget helt enkelt och tyckte nästan det var lite upplyftande när Linn bad mig fläta svansarna på hennes hästar eftersom dom ska gå i en kunglig parad i morgon




Nu vill den lilla damen att vi ska gå ner och sova middag,
kanske inte helt optimalt med tanke på att klockan är halv tre men jag känner mig allt annat än pigg så why not ?
Om vi sover lite nu kanske kvällen blir lite trevligare och skulle den bli sen för Linns del gör det ju inte så mycke eftersom vi förhoppningsvis kanske kan få lite sovmorgon i morrn




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar