onsdag 8 juni 2011

Feber, hosta...

... och tryckande hetta

Det är ingen rolig kombination vare sig man är barn eller vuxen
Idag är det barnet i familjen som har feber, snorar och hostar
- ja hostat har hon ju gjort de senaste fyra-fem nätterna,
sån där härligt skrällig krupphosta som liksom aldrig vill ta slut
Lägg därtill en mamma som efter en rätt lindrig vår helt plötsligt drabbats av jordens astma,
jag kör med maxdosering på medikamenterna och ändå känns det som att andas genom ett sugrör så fort jag bara rör mig det minsta lilla




Kort sagt,
idag gör vi minsta lilla möjliga och koncentrerar oss enbart på att existera och då är alla medel tillåtna
Man får spela dataspel, man får sitta uppkrupen i soffhörnet och se film efter film efter film
Ja, man får t.o.m äta chips trots att det är mitt i veckan och trots att vi inte har ätit middag än
- nå´t kul ska man ju ha trots att man är sjuk







4 kommentarer:

  1. Tack, för min del är det "bara" astman, bara att härda ut efter midsommar blir det bättre :-)
    För "Limpans" del är det jobbigare, finns inget värre än att vara förkyld o ha feber när det är tryckande hetta :-(

    SvaraRadera
  2. Krya å er!

    Tilde ville spela badminton igår morse kl 07.00 och utbrast irriterat "mamma, du är inte alls sjuk ju" när jag vägrade och istället hostande satte mig i soffan med en filt.

    SvaraRadera
  3. Linn kommer fortfarande ihåg när jag fick ett sånt jobbigt astmaanfall så det belv ambulans till Norrtälje så när jag säger att jag har besvär av astman så tar hon det piano, men det är iofs den enda "sjukdomen" som det tas hänsyn till. Hög feber eller annt gills liksom inte...

    SvaraRadera