lördag 4 juni 2011

Lång dag...

... äntligen över !


På förmiddagen föreslog jag att vi skulle ta en tur till Granngården i Rimbo
Paul tyckte dock att vi borde åka in till Norrtälje och utan att tänka oss för så styrde vi bilen mot Norrtan
I höjd med McDonalds insåg vi vårat misstag men då var det liksom redan försent

På en skala
- hur korkad är man när man frivilligt åker in till Norrtälje en dag som denna ?
Typ urkorkad
Granngården som var första anhalten var relativt ok,
lagom med folk
Dock hade dom till skillnad från Granngården i Rimbo rätt uselt med blomplator och absolut inga buskar så det var bara att åka bort till Blomsterlandet och där var det mer eller mindre kaos
Vi lyckades iallafall till slut hitta både plantor o buskar som vi var nöjda med




När vi kom hem var klockan strax efter två och jag var helt slut
Blomstershopping, sol, stekhett, feber & förkylning är liksom ingen bra kombination och
lägg sen därtill ett arbetspass mellan 16:30 och 21:00 så är ju katastrofen ett faktum
Svalde en Ipren precis innan jag åkte hemifrån,
stannade till på ICA och bunkrade med Loka och sen var det bara att kasta sig in i leken
Kvällen gick rätt ok, jag hade e lugn o smidig runda
- ja förutom ett rätt enerverande inslag då
Kunden jag var hos berättade att h*n skulle på en bussresa och jag mitt dumma nöt frågar vänligt
- Är det över dagen eller blir du borta längre
Varpå kunden tittar mig djupt i ögonen och säger
- Hade du varit det minsta lilla intelligent så hade du frågat vart jag skulle resa och därmed förstått att till Gotland reser man inte bara över en dag...
Vad svarar man på sånt ?
Eftersom jag befann mig på jobbet så svarade jag inte det jag hade velat svara utan något betydligt vänligare och tänkte tyst för mig själv
*Le och vinka, le och vinka*




När jag kom hem hann jag knappt innanför dören innan Linn undrade när vi skulle börja plantera blommorna
Jag var både trött o hade huvudvärk men visste att det lindrigaste sättet att komma undan på var att sätta igång med blommorna på en gång
Det är fullt schema både i morgon och på söndag så att skjuta upp det hela var liksom inget alternativ
Linn var så duktig så och hjälpte glatt till att spola rent balkonglådorna medans jag började plantera
Det gick hyfsat fort och nu är både krukorna nere på altanen och balkonlågorna på plats



3 kommentarer:

  1. ooo vad fint det vart. skönt att det gick bra att jobba. får pudlar åka med på gotlands båten? *ler*
    hoppas ni får en trevlig helg.
    kramen

    SvaraRadera
  2. Vilket bra jobb ni gjorde med blommorna. Nu är det bara att njuta av dem (och vattna dem).
    Vilken oförskämd kund du var hos. Usch!
    Krya på dig *kram*

    SvaraRadera
  3. Hur det är med pudlar vet jag inte men rökare är icke önskvärda och handsprit är ett måste *suckar ironiskt*
    Vi ska njuta av blommorna och försöka komma ihåg den där lilla detaljen vattning...
    Vädret är så underbart så jag tror banne mig jag ska duka frukost på balkongen :-)

    SvaraRadera