måndag 6 juni 2011

Linn har helt klart...

... ärvt sin fars vinnarskalle


I går var vi till Vedmora och tävlade med Shettisklubben
Linn skulle göra tre starter

* Hoppning 10cm med ledare
* Agility
* Riden agility


Första starten blev en clearround,
det var bara Linn som var anmäld i den klassen så det gällde bara att ta sig runt banan




Det gick alldeles strålande och Linn var mer än nöjd efteråt med sin felfria ritt
Sen var det dags för agility
Vi hade pratat med Linn om att det var bättre att ta det lungt än att sätta av i full sprätt
Lyssnade Linn ?
Inte mycke,
det var full sprätt från start...







... kort sagt det gick undan,
så pass undan att Sillen och Linn höll på att missa ett hinder och fick vända tillbaka
Linns första fråga efteråt var
- Får jag fyra fel nu ?
- Ja...
Linn bröt ihop totalt och började gråta
- Jag vill inte ha fyra fel
Jag tröstade så gott jag kunde och talade om att hon hade varit superduktig och att dom där fyra felen absolut inte gjorde något utan att det viktigaste var att Linn gjort så gott hon kunde
Just det där sist hade Linn väldigt svårt att ta in
- Men jag vill ju inte ha några fel... jag vill kunna allt bäst!




Sist var det då dags för den ridna agilityn
- en debut för Linn i tävlingsammanhang
I den ridna agilityn är det tillåtet att ha en vuxen med på banan som stöd men det är barnet som ska rida helt själv






Linn var hur duktig som helst
Visst vägrade Sillen att gå i vattenhindret,
likaså gick det totalt åt skogen med backningen
- inte så konstigt med tanke på att Linn aldrig backat med en häst tidigare
Men varför koncentrera sig på det som gick åt skogen när man kan glädjas åt det som gick bra ?




Linn & Sillen tog sig runt banan med bravur och med tanke på att de andra som tävlade i den ridna agilityn var från 9år och uppåt så gick det toppen
Någonstans måste man börja och när man börjar på ett så strålande sätt som Linn gjorde så kan man som mamma inte vara annat än stolt




Nu är det bara att ladda om,
om två veckor är det tävling i Enköping och Linn är taggad som sjutton








3 kommentarer:

  1. Kommer ni till Enköping den 18e eller 19e? Är det på Åkerby och den stora frågan är, får vi komma och titta :-D.

    SvaraRadera
  2. Det är den 19e och det vore helkul om ni kom och tittade :-) Jag har inte riktigt koll på vart det är i Enköping men det ska jag kolla upp

    SvaraRadera