söndag 5 februari 2012

Ny vecka...

... nya tag


Jag går in i nästa vecka med förhoppningen att den arbetsmässigt ska börja bättre än den förra slutade
Det kan ju inte bli så mycke sämre iallafall
Jag har ett hopp om att jag ska kunna sluta i tid varje dag den här veckan,
det vore så otroligt skönt att kunna gå hem tjugo över tolv enligt schemat och hinna med lite härhemma




Jag känner att jag har två dåliga samveten som jag skulle vilja komma i fas med för att bli av med en stor portion stress och ångest

Prio nr ett den här veckan kommer absolut att bli Prinsessan
Jag känner mig inte alls bekväm med att bara släntra ner i lösdriften och "heja" på henne en stund mellan jobbet och fritidshämtningen
Mot slutet av förra veckan var det förvisso för kallt för Linn att rida men vi hade planerat att vi skulle ha en eftermiddag i stallet med pyssel o mys i fredags men kaoset på jobbet medförde att jag fick åka förbi stallet på vägen hem innan jag hämtade upp Linn på fritids ett par timmar senare än planerat
Nu i helgen har det varit en del annat på agendan så det har vara blivit snabbvisiter hos vår Prinsessa och nu börjar jag känna det dåliga samvetet gnaga rätt hårt
Jag vet att Prinsessan har det alldeles ypperligt tillsammans med sin flock och att det inte går någon större nöd på henne men det känns helt enkelt inte rätt och framför allt så saknar jag myset o pysslet
Mina nya arbetstider skulle ju innebära att vi skulle kunna ägna mer tid i stallet än tidigare jomen pyttsan säger jag så har det ju inte riktigt sett ut men vi går mot ljusare o varmare tider så det finns hopp om livet




Mitt andra dåliga samvete är allt som jag skulle behöva göra här hemma
Vi fick ett ryck för ett tag sen och körde igång operation rensning i tvättstugan och skåpen där
Den rensningen skulle behöva fortsättas i vår klädkammare, vårat sovrum, köksskåpen mm mm
För att inte tala om Linns rum som än en gång skulle behöva en utrensning och genomgång men när fasen ska vi hinna ?
Jo det är klart vi skulle ju kunna ägna helgerna åt detta projekt men hur kul är det på en skala ?
När helgen kommer vill vi ju vara tillsammans och hitta på nå´t kul ihop



Jag inbillar mig att om jag bara håller stressen och ångesten i schack den närmaste tiden så kommer allt att bli så mycke bättre bara våren o värmen gör sitt intåg i vår tillvaro
Allt kommer att bli så mycke lättare när ljuset återvänder på allvar och vi får så där långa o härliga kvällar ogen och fram tills dess får jag försöka att bara fokusera på nuet och de närmaste dagarna
Nästa helg ska Paul ha sändningar både lördag och söndag och då ska Linn och jag banne mig packa fikakorgen och "bo" i stallet några timmar både lördag och söndag och imorgon ska jag helt klart se till att sluta tjugo över tolv så att Linn och jag kan åka till stallet tillsammans och pussa på Prinsessan och om det inte är allför kallt kanske även hinna med en liten ridtur


Dessutom har jag suttit en stund nu ikväll och gjort en "veckoplanering" eller rättare äntligen fått ordning i kaoset
 Något som jag försökt pilla med på jobbet ända sen i början av januari men aldrig hunnit få färdigt eftersom det alltid kommer något annat emellan
Nu när jag fått ordning i kaoset så har tanken på att kanske ta en eller varför inte två semesterdagar när Linn har sportlov så sakteliga vuxit fram
Jag ska bara se till att få Linn med mig på det ochså när jag serverade det förslaget för henne möttes jag av ett
- Nej mamma, jag vill vara på fritids hela sportlovet det verkar så kul att vara där hela dagen
Det är ju skönt att hon känner så men jag tror nog att hon tycker att det är rätt mysigt o kul att vara även med mamma och hitta på något




1 kommentar:

  1. Håller tummarna för att temperaturen håller sig på lite trevligare höjd i termometern framöver....
    även om vi kanske fryser och tycker det är lite ruggigt vid ett par minusgrader så funkar vår tillvaro trots allt bättre där än vid -15 och värre...
    kram /K

    SvaraRadera