torsdag 9 februari 2012

När män får ...

... vara män


kan man få riktigt bra och trevlig service
Maken behövde ett nytt batteri till sin bil eftersom han själv är strängeligen upptagen av jobb och diverse möten så föll det på min lott att åka iväg och köpa ett efter jobbet idag
Nu är ju det här med bilar o teknik inte min starka sida så jag hade en liten lapp med mig med vilket batteri jag skulle ha
Maken hade dessutom förvarnat om att det skulle vara tungt, närmare 18 kg och att jag med tanke på mina axlar o nacke kanske borde be om hjälp att bära ut batteriet till bilen
Jomen visst, där någonstans gick min gräns
Viss hade jag kunnat fråga om det men aldrig att jag skulle få för mig att gör´t hellre hade jag nog dragits med lite ( extra ) värk i en dag eller två

Nu visade det sig att herrn på Mekonomen i Norrtälje var en riktig gentleman
Efter att han hade plockat fram batteriet och tagit betalt tittade han på mig och sa
- Så här tunga batterier är ingenting för en kvinna att bära runt på, jag bär ut det till din bil om du vill
- Ååååå... Tack gärna, det vore jättesnällt svarade jag så klart och bjöd på ett varmt leende
På väg ut till bilen skämtade vi lite om att det är allt en bra tur att det finns starka karlar som kan hjälpa en kvinna i nöd och väluppfostrad som jag är så tackade jag givetvis för hjälpen och önskade honom en fortsatt trevlig eftermiddag varpå han tackade för det trevliga sällskapet



Stärkt av den trevliga servicen bestämde jag mig för att ta tjuren vid hornen och se till att få mina torkarblad på bilen bytta
Något som borde gjorts för länge sen med tanke på att vi köpte bilen i okt/nov 2005 och att jag sen dess bytt torkarblad en gång och nu den senaste tiden har läget blivit alltmer akut men jag har verkligen dragit mig för att göra det eftersom jag minns hur dj**a bökigt det var sist jag gjorde det och vilken evinnerlig tid det tog för mig den gången
Mao inget jag ville stå och fippla med i kylan
Nu hade jag ett svagt minne av att jag i någon reklam sett att man kunde få hjälp med den lilla detaljen på Statoil i Norrtälje och varför inte ?

Jag svängde in på Staoil och ställde mig i kassakön
När det var min tur beställde jag en korv till den hugriga ( läs sugna ) Linn och kopplade sen på den lilla charmen jag besitter och frågade med ett leende på läpparna om det stämde att man kunde få hjälp med att byta torkarblad
- Men självklart, det fixar jag på minuten fick jag till svar
Ja på minuten var väl att ta i men fort gick det och under tiden han fixade med bytet var tonen mycke skämtsam och vi enades om att det är en himla tur att vi alla är bra på olika saker



På hemvägen konstaterade jag att det var en evinnerlig skillnad med de nya torkarbladen
Det var länge sen jag hade så klart o fin sikt och med tanke på hur snabbt och smidigt det gick med lite hjälp så kommer det inte att dröja så länge tills nästa gång jag ser till att få dom bytta

Nu är jag ju rätt övertygad om att den goda servicen jag fick idag i grund och botten inte handlar så mycke om manligt kontra kvinnligt kvinnligt utan mer om att det var rätt man på rätt plats
Kort sagt folk som verkade trivas på sina jobb och helt klart insett vad det där med service innebär
Nu har jag haft turen att två dagar i rad stött på riktiga pärlor när det gäller service och än en gång kunnat kontatera att det finns inget som smittar så snabbt som ett leende












1 kommentar:

  1. Visst är det himla trevligt!! Vi är bra på olika saker allihop och med en trevlig ton och ett leende kommer man lååångt för det mesta =)
    kram/K

    SvaraRadera