fredag 10 februari 2012

Det är synd...

... om vår dotter


Härom dagen suckade det lilla trollet bedrövat att hon inte hade några kläder
Jag tog med Linn ner till hennes garderob, öppnade dörrarna och undrade vad det var för något som fanns där om inte kläder...



... Linn suckade ännu mer bedrövat och svarade

- Men det där är inte så himla fina kläder, dom är ganska fula... Lite omoderna och sådär... Det är barnsliga kläder jag fyller sju år snart och jag vill ha tuffare kläder

*Hoppsan*

När Linn kollade brevlådan igår konstaterade hon mycke nöjt att mitt bland alla post till mamma och pappa fanns det en katalog från HM



Linn hann knappt få av sig sina ytterkläder innan hon slängde sig över katalogen med en penna i högsta hugg och efter ett par minuter kom hon till mig med katalogen

- Här... jag har ritat på kläderna jag vill ha... du kan beställa på datorn... Nu !!!




Jag försökte lite lamt med argumentet att det var sommarkläder och att det fortfarande är vinter och att vi kanske skulle vänta lite men det bet föga
Linn upplyste mig om att tiden går fort och snart är det vår och om vi inte beställde nu så skulle kläderna hinna ta slut och då skulle hon bli ledsen

- Men det är inte bara att beställa, kläder kostar pengar och vi måste ju titta efter vad det är du behöver

Inte ens det argumentet möttes av någon större förståelse från den lilla damen

- Jag behöver snygga kläder... Om dina pengar är slut får du jobba lite mer eller fråga pappa han har pengar så det räcker

Hur det hela slutade ?
Ja Linn fick väl som vanligt sista ordet men jag tröstade mig med att jag iallafall kapade hennes önskemål med sådär en två tredjedelar och kanske är det så att vi behöver lite vårkläder med hopp om sol och värme för att stå ut nu den sista tiden innan vintern ger upp




4 kommentarer:

  1. Humm humm, ja det ska minsann börjas i tid.... håll i plånboken nu, mamma!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma håller lite lagom hårt i plånboken*sparar inför framtiden*

      Radera
  2. hahahahhahahahahahhahaah
    sorry jag kan inte annat =P /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att *le och vinka* och tänka att det kommer att bli värre ju närmare tonåren vi kommer *s*

      Radera