lördag 18 februari 2012

Äntligen...

...lördag !


Det var nog länge sen en helg varit så efterlängtad som just den här helgen
Stressen på jobbet kulminerade igår och det var med nöd och näppe jag till slut hann färdigt med planeringen av fredagskvällen, helgen, måndagen & tisdagen
Jag jobbade tio minuter längre än vad jag skulle och det låter ju inte så farligt men med tanke på att jag inte hade någon rast så blev det ju 4o minuters övertid och veckans övertid kunde summeras till 3 timmar och 40 minuter
Bara nu i februari är jag uppe i 11 timmars övertid eller rättare sagt komptid
Den stora frågan är ju bara när den kompen ska tas ut ?
Nog om jobbet nu, jag lovade mig själv igår att jag skulle försöka koppla bort jobbet så mycket det bara går nu under helgen
*Lättare sagt än gjort*



Fredagseftermiddagen tillbringade Linn och jag i stallet
Vi pysslade om Prinsessan extra länge och tog en liten kort ridtur med betoning på kort
Min rygg och mitt bäcken är inte riktigt kompis med att balansera runt på det ojämt snöpackade underlaget som råder nu
Jag vill ha barmark och mjuka stigar och det gärna nu meddetsamma!
Så fort snön har försvunnit och våren har gjort sitt intåg ska jag ge mig ut på jakt efter en begagnad cykel att ha uppe vid stallet
Om Linn och Prinsessan ska få lite mer fartfyllda ridturer så vill det nog till att jag kan öka tempot lite och det känns som om travsträckorna kan bli betydligt längre och mer intensiva om jag kan trampa med på en cykel än om jag ska jogga brevid



När vi åkte upp till stallet var Linn fast besluten om att hon skulle rida både Prinsessan och Bettan men efter att ha ridit o pysslat om Sessan så var Linns ork slut vilket inte var så konstigt med tanke på att hon åkt skridskor med skolan på förmiddagen så hon nöjde sig med ett litet kram & goskalas nere i hagen och Bettan såg ut att njuta av det hela lika mycket som Linn gjorde


2 kommentarer:

  1. ja jag blir alldeles varm i hjärtat jag <3
    /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dom väl för söta tillsammans <3

      Radera