söndag 12 februari 2012

Bilar bara...

... ska fungera

När dom inte gör det så blir det inte riktigt som man har tänkt sig
I går fick Pauls bil ett nytt batteri och därefter startade den så fint så fint vilket kändes riktigt skönt eftersom Paul idag skulle ge sig iväg redan vid halvsex snåret för att ( tror jag ) kommentera Nordisk kombination
under tiden som han drog in lite pengar till familjen skulle Linn och jag åka upp till stallet och ha det riktigt mysigt
Planen var att packa en liten fikakorg och att Linn skulle rida både Prinsessan och Bettan

Linn vaknade vid halvåtta och då hade Paul redan åkt
Första halvtimmen sysselsatte hon sig själv men sen tyckte hon att det var dags för mamma att vakna
Vi tog det lite lungt, åt frukost, småpysslade lite och till slut gjorde vi oss iordning för att åka iväg 
 I samma veva ringde Paul och berättade att hans bil inte startat när han skulle åka iväg så han hade tagit min bil istället
;em han hade satt i motorvärmaren i sin bil innan han åkte och tyckte att jag skulle göra ett försök att starta den
Det gjorde jag, den startade lite motvilligt
- bara för att sen tvärdö



Det blev med andra ord lite ändrade planer för Linns och min del
Istället för ett par mysiga timmar i stallet blev det en mysig stund ute
Linn bjöd på snöbiskvi och kall choklad i lekstugan innan hon plockade fram sin springcykel och tog en vända med den och efter det svalkade vi oss med lite brottning i snön och avslutade vår utomhusstund med att göra snöänglar






När Paul sen äntligen hittade hem blev det en snabbtur in till Norrtälje
Eftersom Linn har tjatat om sushi hela veckan så inledde vi med ett besök på Kamida innan vi åkte till Flygfyren och tog oss an veckohandlingen
Förutom mat, present till Astrid och en ny pulka till Linn så köpte jag mig lite lördagsgodis i form av lite choklad och ett jättenystan
Egentligen borde jag inte sticka med tanke på att arbågen gör så infernaliskt ont men jag är så otroligt sugen så jag får väl diciplinera mig och sticka små korta stunder åt gången



I morgon är en ny dag och nu håller jag tummarna för att vi har två tjänstvilliga bilar så att allt blir som planerat för även i morgon drar Paul iväg vid halv sex snåret 
Linn ska på kalas mellan 11 -13 och efter det ska vi ta en vända till stallet och med tanke på att klockan nu snart passerar halv ett så borde jag uppsöka sängen så att jag är någorlunda pigg i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar