söndag 12 februari 2012

Kanske är jag...

... för cynisk

Det första jag fick se i morse när jag satte mig framför datorn var att Witney Houston hade avlidit
Min första tanke då var helt enkelt "Tragiskt" och med tanke på vad jag läst om hennes drogproblem under åren samt sett div. bilder på henne så drog jag slutsatsen att hennes kropp helt enkelt gett upp och  jag scrollade vidare ner för att se vad annat som hänt i Sverige och världen över natten

Jag hade 4ans morgonTV på i bakgrunden och kunde höra hur programledaren pratade om det chockerande och högst oväntade som hade hänt 
 Jag loggade in på FB och i takt med att mina vänner där vaknade så började den ena efter den andra uppdateringen om detta oväntade och chockartade som hade hänt dyka upp

Oväntat ?
Chockartat ?
Jag förstår inte riktigt, den som läst om Whitney under de senaste åren och/eller sett bilder på henne kan väl knappast vara chockade eller anse att det var speciellt  oväntat  det som skedde ?

Det är alltid tragiskt när människor fastnar i ett beroende som tar över deras liv 
Det är alltid sorgligt när männsikor dör i "förtid" när dom borde ha så oändligt mycke kvar att uppleva och ge sin omgivning
Och det är nog just där mina tankar kring Whitney får stanna idag
- ett tragiskt och sorgligt öde
I övrigt är jag nog alldeles för cynisk för att kunna delta i den kollektiva sorgen som har uppstått och alltid uppstår när någon sk "kändis" avlider






4 kommentarer:

  1. Inte chockerande, mer än fråga om när. Tragiskt ja att en så stor stjärna slockande på grund av dåliga val och ett beroende. Tänk så många som fastnar i dom där drogerna.....

    SvaraRadera
  2. ja vi har ju redan "diskuterat" frågan.... men det är inte ett dugg oväntat med tanke på det leverne hon förde... folk säger sig vara chockade för "hon sjöng ju på konsert bara för några dagar sedan och mådde bra" ...Ja och?? det är väl ingen tvekan om att det handlar om en överdos eller ngt annat relaterat till missbruk då har det ju fan ingen betydelse vad hon gjorde dagen innan...
    tröttsamt! /K

    SvaraRadera
  3. Min första tanke var överdos... jag är väl cynisk jag med dårå ;)

    SvaraRadera
  4. Här är en till cyniker... Mådde nästan illa när jag såg löpsedlarna till aftontidningarna.
    Det MÅSTE ha hänt något betydligt mer viktigt i världen i går, än att en missbrukande, amerikansk sångerska trillat av pinnen.

    Hon har haft några riktigt stora hits. Spelat in två filmer (varav en floppade)... Vad jag vet skrev hon aldrig sin egen musik. Men hon var söt... i början.

    Nix... det imponerade inte som nyhet för mig. Jag trodde ärligt hon redan var död...

    SvaraRadera