söndag 5 februari 2012

Vårat vardagsrum...

... är inte som andras


Ibland kan jag drömma om ett välstädat vardagsrum
ett rum där man ser golvet där var sak har sin plats
Men verkligheten ser helt annorlunda ut




Oftast bebos vårat vardagsrum av sådär ett fyrtiotal små hästar, deras stall, hagar o div transporter sprider ut sig över golvytan
Gärna kryddat med några Barbiedockor, Little PetShops, My Little Pony och några gosedjur
Kort sagt oftast råder fullt kaos i vårat vardagsrum
Ett kaos som ibland gör mig galet stressad men samtidigt så är det ett underbart kaos fyllt av kärlek, fantasi och skaparglädje
Jag har ful förståelse för att Linn inte lockas av att leka nere på sitt rum utan att hon vill vara där vi är dvs på övervåningen och det är för det mesta rätt trivsamt att höra henne leka
Man blir liksom varm i hjärtat när man hör hur hon överför saker hon lärt sig på en ridlektion, en upplevelse från en tävling, återskapar en ridtur eller helt enkelt bara skenar iväg i fantasins underbara land där allt kan hända tillsammans med hästarna


Da dagar ( läs dagar som den här ) då jag känner mig lite lätt stressad över kaoset på golvet brukar jag försöka sansa mig lite och tänka på att om några år då jag sitter där i vårat välstädade vardagsrum och Linn är ute på vift med sina kompisar då kommer jag nog att sakna kaoset och all fantasi som för tillfället flödar i vårat hem



3 kommentarer:

  1. Riktigt, kaostiden som denna är kort, senare blir det kanske kaos av andra slag...
    Men om kaos inte fanns, uppskattade vi då ordning?
    kram =) /K

    SvaraRadera
  2. så känner jag med, fast utan insikten om att det blir bättre.... ;-)

    SvaraRadera
  3. det är bara att du slänger dig ner på golvet och leker du med vettja. *ler*

    Kram på er

    SvaraRadera