onsdag 22 februari 2012

Min sista bundförvant...

... har övergivit mig


I går var Paul iväg på nå´t årsmöte så Linn och jag skulle dinera utan hans sällskap
Jag frågade Linn vad hon var sugen på och fick det blixtsnabba svaret

- Köttfärssås

Aha tänkte jag och såg min chans att slippa någon avancerad matlagning och istället bara öppna en burk så jag frågade om vi skulle köpa  Findus Köttfärssås men än en gång replikerade Linn med blixtens hastighet

- Nej, jag är sugen på riktigt köttfärssås som man gör med riktig köttfärs

Ajdå, där rök min "Findus köttförssås på burk kompis"

Till saken hör att jag älskar Findus Köttfärssås på burk men eftersom Paul anser att köttfärs gör man själv och det är i princip endast under pistolhot man äter den Findus producerar så brukar Linn och jag "passa på" att äta just köttfärssås på burk när Paul är borta
En snabb, smidig och god middag som passar alldeles ypperligt när man känner att mattanten inom en strejkar men nu är det alltså slut med detta "fusk"



Det är väl helt enkelt dags att bli vuxen och lämna barnmaten bakom sig,
känns lite lustigt bara att min 6 årings smaklökar mognat så mycke snabbare än mina egna...



2 kommentarer:

  1. haha uppvuxen med en far som helst ville äta köttfärssås o spaghetti 2ggr i veckan året om så är jag helt anti köttfärssås, så även mamma faktiskt.... vi tvärlessnade tillslut. Men egentligen kan det ju vara rätt gott. Man kanske skulle prova en findusburk, det har jag aldrig testat =) /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus is the King *fniss* Jag lyckades få både min ex make och min son att bli riktiga antipasta typer under en period när jag var spagetti & köttfärssåsnörd men numera äter vi det inte alltför ofta och då är det riktigt gott - även när det är "riktig" köttfärssås

      Radera