tisdag 14 februari 2012

Nådiga luntan...

... har anlänt

Ja det var kanske att ta i men så¨där en 32 eller om det var 36 sidor ska plöjas igenom innan kursen på måndag och nu återstår bara den stora frågan när detta ska göras ?
Givetvis på arbetstid förståss och det är ju den allra lättaste saken i världen jag menar jobbet är ju rena rama "dra benen efter sig tillvaron" just nu och jag riktigt skriker efter mer arbete
Min arbetsdag såg rätt bra ut i morse
- två snabba jobb och sen skulle jag kunna ägna resten av fm åt planering, planering, planering
Ja med lite tur kanske jag även skulle hinna med att läsa lite inför kursen



Redan när jag befann  mig hos första kunden sprack den planeringen eftersom enhetsledaren ringde och gav mig ytterligare två kunder pga att dom hade missat  en som ringt sig sjuk och att det nu gällde att pytsa ut dennes besök på oss andra så gott det gick
Jag var ner på jobbet strax efter tio och hade då två timmar på mig att planera kvällen och morgondagen samt då helst även skriva nya listorna med exakta tiderna både för besöken och tiden det tar att ta sig mellan kunderna

Jag skulle kunna skriva en hel del om situationen på jobbet just nu men jag väljer att konstatera att jag för första gången på mycke mycke mycke länge känner mig totalt otillräcklig och att jag inte har en susning om hur i hela helv*ete jag ska planera för att göra alla nöjda
- det är en stört omöjlig uppgift att få ihop det hela efter dom direktiven jag får och hur jag än vänder mig har jag rumpan bak och just nu känns det som att det är rätt många som skulle vilja sätta en hård känga i den
Men vad kan jag säga mer än
- Dont kill the messenger....





2 kommentarer:

  1. stackars dig. jag är verkligen inte avis på dig.hoppas det löser sig.
    jobba inte ihjäl dig.
    kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får väl göra som gässen - bara låta det rinna av helt enkelt och koncentrera mig på det som är positivt...

      Radera