torsdag 2 februari 2012

Man vet att man...

... har regelbundna arbetstider


när man möter en person vid ungefär samma plats när man är på väg till jobbet
Varje morgon när jag stannar vid T-korsningen ner vid ICA  Rimbo så kommer en man promenerandes med en svart labrador i sällskap
Oftast befinner dom sig på gångvägen någonstans mellan busshållplatsen till vänster  och staketet som omgärdar Granngården höger
Mannen rör sig i stillsamt mak och labradoren gör som dom flesta andra hundar dvs går med nosen rätt ner i backen och sniffar
En del mornar ( som  nu i morse ) när jag är lite sen har dom hunnit passera korsningen och jag kan se skymten av deras ryggar i högra ögonvrån
Andra mornar när allt flutit på som smort och jag är lite tidig hinner jag åka ända upp till fd "Stinsen" innan jag ser dom
Jag har kommit på mig själv med att hålla utkik efter dom varje morgon
Dom två hör liksom till min lilla morgonrutin numera och varje morgon när jag ser dom två tillsammans blir jag lite varm i hjärtat och påminns om alla mysiga promenader Molly och jag gjorde tillsammans





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar