tisdag 31 januari 2012

Heaven is...

... a place on earth


Ja så mycke bättre kan jag nog inte sammanfatta tillvaron just nu
Tillvaron är riktigt mysig och kärleken flödar mellan både männsikor och djur





Timmarna på jobbet rann iväg med blixtens hastighet och januari avslutades med kall men härligt solig eftermiddag som vi tillbringade uppe vid stallet
Linn skippade ridningen och istället tog vi med Prinsessan ut på en liten promenad
Jag fick order om att hålla mig lite på avstånd och det var riktigt mysigt att se hur Linn gick och småpratade pch mös med Prinsessan som för dagen var på ett strålande humör och såg ut att njuta av både promenaden och lillmattes sällskap



Jag tror att vintervilan och den mjuka uppstarten här i januari gjort gott för vår lilla Prinsessa som är mer kelsugen och sällskaplig än hon någonsin varit tidigare
Kanske har hon under vilan kommit fram till att de där tvåbenta lite lätt envisa varelserna som förser henne med både med sällskap, ompyssling, ett och annat äpple men framför allt med en hel del kärlek kanske inte är så himla tokiga när allt kommer omkring utan riktigt trevliga att ha och göra med

Förhoppningsvis har vi alla tre en riktigt mysig vår & sommar framför oss med massor av äventyr och roliga upplevelser bla ska vi ju börja tömköra vår lilla Sessa
Hon är ju både tämkörd och även körd med vagn för länge sen och det ska bli spännande att se hur mycke hon minns av det
Innan vi börjar med det lilla äventyret ska stormatte bara se till att läsa på lite mer i ämnet och sen se till att få några tillfällen att öva på det hela i praktiken ochså




Men det mest aktuella just nu är att leta mig ner till sängen och förhoppningsvis hinna läsa några sidor ur min nya bok innan jag somnar
Förra veckan satt jag och googlade runt lite i ämnet  "Natural Horsemanship"  
 Läste lite här o lite där och bestämd mig till slut för att beställa den här boken
Jag har förstått att det är en "djungel out there" beträffande ämnet och eftersom jag känner mig rätt nollad  så får jag lita till min magkänsla och  hålla en tumme för att jag inte lyckats få tag på en bok skriven av ngn av "tomte"  som är helt ute och cyklar utan att boken har något matnyttigt att förmedla som jag sen kan ta med mig till stallet 












2 kommentarer:

  1. Det blir säkert bra med boken, det viktigaste trots allt är att snappa upp det ena här och det andra där, man får inte snöa in totalt på en viss linje. Mkt inom NH är toppen men annat är,enligt mig,lite väl mkt hjärntvätt...
    har sett en del väldigt tråkiga exempel på hästhantering där respekten för den levande själen/djuret har försvunnit...

    Vad spännande om ni kan börja köra sessan! då kan du köra och Linn rida Bettan hihi
    /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får gå lite på magkänslan och ta till sig det man känner känns rätt och inte snöa in allt för mycke
      Det där med tämkörning/körning är ju helt nytt för mig men visst vore det roligt om vi fick fart på den lilla damen så både jag o Linn kan roa oss samtidigt =)

      Radera