lördag 14 januari 2012

En...

... produktiv dag


Tanken var att vi skulle gå på bio idag men Linn kändes lite halvhängig och inte alls på humör så vi bestämde oss för att köpa Smurffilmen på DVD och ha lite "biomys" hemma i soffan
Rastlös som jag är så kan jag ju inte bara sitta rätt upp o ner framför TVn utan jag vill gärna ha nå´t i händerna och idag blev det precis som så många andra gånger en stickning och slutresultatet blev en mössa till Linnsan





Medans Paul sen fixade middagen så passade jag på att göra av med lite av all den grädde som vi av någon outgrundlig anledning har i kylskåpet just nu
Min första tanke var att jag skulle koka lite chokladkola eller knäck men när jag satt och googlade recept så trillade jag på ett recept på gräddkarameller och eftersom det var ett tag sen jag provade på något nytt så slog jag till




Lite pilligt och trixigt var det men samtidigt rätt roligt och slutresultatet blev riktigt riktigt gott så det är definitivt ett recept jag ska spara och göra fler gånger
En mössa och en omgång karameller är ett rätt ok facit för en "slappardag"
Nu ska jag återvända till min käre make som sitter framför TVn
Inte för att det är något program som lockar och drar utan mest för att jag har påbörjat ännu en mössa och det är en så himla simpel och kul modell så det kliar i fingrarna att få fortsätta arbetet med den






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar