söndag 15 januari 2012

Var är Rut...

... när man behöver henne ?


Tjugonda Knut i fredags, julen måste verkligen plockas undan  nu
Jag har väntat hela dagen i hopp om att inspirationen skulle infinns sig men icke
Till slut insåg jag väl att om det skulle bli gjort var det lika bra att sätta igång vare sig den infunnit sig eller ej
Jag kunde dock inte låta bli att lite undrande droppa frågan

- Var är Rut när man behöver henne ?

Paul undrade lite snällt om jag ville att han skulle fixa en "Rut" 
Linn som suttit tyst och fullt upptagen med sina barbiedockor tittade upp och sa

- Vilken Rut ? Menar ni Malle eller ?

Ja vad säger du syrran ?
Har du lust att komma hit och klä av julgranen, plocka undan sjuttioelva tomtar, några ljusstakar och diverse adventsstjärnor ?
Skulle inte tro det va ?

Näe, Rut kyser med sin frånvaro och lär fortsätta att göra det här i vårat hus om jag får bestämma så det är nog bara att bita ihop och sätta fart för min del
Men jag kan erkänna att jag för första gången någonsin önskar att jag vore en katt
Gu´så skönt det skulle vara att bara mysa runt lite och njuta av livet utan att behöva bry sig om ifall det är dags att dans ut julen eller ej...









4 kommentarer:

  1. haha sköna katten! Hoppas du får lite fart(och rut) att få undan julen nu! Själv kan jag sega och dra ut på sånt, men när jag väl sätter fart då går det undan!
    kram /K

    SvaraRadera
  2. Nu vet jag inte om jag tolkar Rut rätt men maken satt tidigare idag och funderade kring om vi kanske ska skaffa en "Rut". Njaaa, känner jag instinktivt. Men vi hittade en Rut som även ombesörjer hämtning vid förskolan ... och det kan kommma att behövas, eftersom jag ett par dagar i veckan slutar min arbetsdag samma klockslag som förskolan stänger (och det tar mig 45 minuter att ta mig dit).

    Julen städade vi i alla fall bort i förmiddags. Alltid något...

    SvaraRadera
  3. Om man struntar i att hänga upp massor av julpynt och sånt så slipper man också omaket att ta ner det! (FY så omysig kommentar!)

    SvaraRadera
  4. UBitt, näe inte omysig utan helt klart sann och jag har tänkt tanken att minimera pyntet ännu mer nästa år
    Katarina, jag är väldigt skeptisk till att he en "Rut" som städar åt mig vore nästan pinsamt med tanke på mina arbetstider men en som hämtar på förskolan när arbetstid-stägningstid inte funkar ihop är en bra lösning
    K, det gick undan här ochså när jag väl satte fart - önnu fortare hade det gått om min lilla medhjälpare roat sig med annat än att vara med mamma ;-)

    SvaraRadera