lördag 7 januari 2012

En liten...

... nostalgitripp


I dag var det dags för Disney On Ice på Globen för fjärde året i rad
Något som Linn sett fram emot ända sen vi lämnade arenan förra året
Hon älskar dessa föreställningar och Paul och jag brukar väl vara rätt halvljumt inställda till det hela men i år var det en riktigt bra föreställning
Det i kombination med att Linn även för första året inte totalt bröt ihop för att hon inte fick köpa allt krimskrams hon såg utan nöjde sig med den obligatoriska muggen med den fruktansvärda isen
I år hade vi bestämt att vi bara skulle köpa muggen och skippa isen men när det väl var dags att köpa muggen så ändrade sig Linn och ville ha isen och hon bedyrade att hon minsann skulle dricka/äta upp den...





... jomenvisst
Det slutade som föregående åren dvs att jag satt som mugghållare och fick bli förste iskrossare
När jag lyckats mala ner sörjan till ngn halvflytande historia tog Linn ett par minimala slurkar och sen var det jag som fick balansera muggen ut efter föreställningen och lite snyggt hälla ut innehållet på första lämpliga plats
Jag vill inte ens tänka på vad det är för sörja dom häller över isen men förmodligen är det väl bara en massa socker o läskiga färgämnen
Nästa år ska vi strunta i isen och enbart köpa muggen
*bankar in det i skallen*


Efter föreställningen tog vi det snabbba beslutet att inte äta lunch vid Globen och trängas med alla andra som sett eller skulle se nästa föreställning  utan att istället åka någonannanstans
Förslagen var många O´Learys, Kinakäk, Hitta nå´t i Täby C, sushi men slutligen blev det...





...Ulvsunda grillen
 där intog  Paul och jag vår första lunch tillsammans
Jag vill minnas att vi satt på dom hårda träbänkarna utanför och åt vår lunch
Kanske inte det mest romantiska stället att äta på men vem sjutton behöver romantik i form av vita bordsdukar, kandelabrar med tända ljus och vacker inredning när man är nykär ?
Jag har en känsla av att jag just då inte märkte av vare sig hårda träbänkar eller en omgivning som förmodligen mest bestod av oväsendet från passerade bilar utan att min uppmärksamhet helt var upptagen av att bara vara och njuta av det där härliga pirret som snurrade runt i kroppen
En sak minns jag iallafall och det var att jag även då åt en Gyrostallrik





Den var precis lika god idag som den alltid är på Ulvsundagrillen men idag medförde den den lilla biverkningen i form av ett litet gallstensanfall vilket var lite mindre roligt
Men det var nog banne mig värt lite värk för att få en liten nostalgitripp och en påminnelse om den där mysiga första tiden och allt härligt som sen följt på det var nog precis vad jag behövde just nu



3 kommentarer:

  1. helt sant, inte 17 måste det vara supertjusigt ställe för att det ska vara gott och minnesvärt =)
    Synd att det denna gång kom surt efter bara =/ stackars!
    /K

    SvaraRadera
  2. MHHHÄ här sitter jag och läser med ett stort leende på läpparna. och riktigt känner pirret som du skriver om. så avslutar du med ett gallstensanfall....ja där dog det pirret!!!
    *ler* Kram på dig

    SvaraRadera
  3. De e lika bra att man blir tillbakakastat in i verkligheten igen, vore ju dumt om man gick runt på små rosa moln dagarna i ända ;-)

    SvaraRadera