fredag 13 januari 2012

Det är nog en himla...

... tur att det är fredag

För jag är mer än lovligt trött
Just nu känns det som om hjärnan helt laddat ur och behöver återhämta sig innan den ägnar sig åt någon större tankeverksamhet igen

På det stora hela så har veckan på jobbet varit helt ok
Några små missar från min sida men vad då man kan inte ligga på topp hela tiden utan får ta med i beräkningen att jag är rätt grön på området och så länge det inte rör sig om några större misstag med oanade katastrofer som efterföljd så får man helt enkelt bara le och vinka

Men det är klart, man ska inte ropa hej alltför tidigt utan kanske vänta tills helgen är över kvälls & helgplaneringen kändes minst sagt rörig så det känns lite som "vad som helst kan gå snett"
Kicki, Anna och jag satt tillsammans och det var ett evigt suddande och ändrande innan vi till slut kunde konstatera att vi var färdiga och att jag borde gått hem redan för en halvtimme sen




Även om jag åkte hem lite med känslan av att vi förmodligen missat något nu i helgen så kände jag mig ändå rätt nöjd med dagen
Förutom planeringen av kvällen, helgen o måndagen som skedde under stress o tidspress så lyckades jag iallafall att styra upp lite andra småsaker och dessutom göra en god gärning för en arbetskamrat
En insats som visserligen medförde att det blev lite stressigt för min egen del men å andra sidan var det värt det med tanke på hur lättad personen ifråga blev över att jag "räddade henne"





När Linn kom hem från skolan ville hon baka muffins till mellis och varför inte ?
Ute blåste det råkall vind med inslag av snöflingor så jag kände inget större behov av att gå ut
Medans muffinsen gräddades klädde dock Linn på sig och tog med sig några av sina småhästar o ryttare ut på en vinterridtur och när dom sen kom in lite lätt frusna satt det fint med nybakade muffins både för mamma, Linn & ryttarna


2 kommentarer:

  1. Hello min "mini hitler" tänkte bara avlägga en rapport om att kvällen har gått mycket bra. det såg ganska mycket ut på pappret men det har funkat. klockan är 20:34 just nu och jag är klar för i kväll. jag kommer vara dig evigt tacksam för att jag fick vara i rimbo och slapp köra bil ute i skogen i snöstormen!!! *pust*
    Hoppas du får en fin helg så ses vi på tisadag.
    KRAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

    SvaraRadera
  2. Skönt att kvällen gick bra, vi hade i princip planerat färdigt när en ringde sig sjuk så vi fick komprimera det hela lite. Jag förstår att du tyckte att det var skönt att få vara kvar i "byn" i det här vädret *kram*

    SvaraRadera