lördag 28 januari 2012

Planen var att...

... "gå på stan"


Linn var bjuden på kalas på Lekrymnden idag
Två och en halv timme skulle kalaset hålla på och min plan var att fördriva den tiden med en runda på stan, kanske lite shopping men framför allt avnjuta en fika i lugn och ro
Jag lämnade Linn på kalaset, gick en sväng in på Skokanonen och sen kände jag bara
- Jag vill hem och sy !

Babyfilten blev ju färdig i morse men den nykläckta lilla människovalpen har två systrar och jag kan tänkt mig att det kommer att lekas o pysslas med dockor en hel del i den familjen den närmaste tiden så vad passar väl bättre än att de två stolta storasystrarna får varsin lika fin o mysig ( ? ) filt till sina dockor som lillbrorsan ska få
Snäll som jag är så skänkte jag även en liten tanke till den nyblivna trebarnsmamman och för att förebygga eventuella syskonbråk om vilken filt som är vems bestämde jag mig för att sy på en liten applikation på tjejernas dockfiltar





När jag sytt på applikationeerna var det nästan så att jag tyckte att det var lite synd att jag inte lillbrorsan fick en liten applikation på sin filt
Men men den detaljen får jag tänka på nästa gång jag sätter mig och syr en babyfilt
Fint blev det iallafall och mjuka och mysig är filtarna
Ja så mjuka och mysiga att både Linn och Paul muttrade något om att vi minsann ochså behövde lite mysfiltar härhemma i soffan 
Filten jag sydde till Linn när hon var liten har blivit lite i minsta laget så jag har fått lova att vi ska ta en sväng in till Olssons Tyger och titta efter lite velour och nåt fint tyg att fodra med så att även Linn kan få en mysfilt att ha i soffan och givetvis ska hon ha hela sitt namn på filten och inte bara begynnelsebokstaven och jag kan väl känna att jag är lite nöjd med att vi gav henne ett kort o enkelt namn och inte nå´t längre med en massa knepiga bokstäver att klippa ut och sy fast




Som alltid när jag har pysslat nå´t vill jag leverera gåvan direkt men leverensen får nog vänta tills på måndag eller nå´t sånt för snart ska jag över till grannen på "Tacokväll" med granntjejerna
Ska bli härligt att sitta några timmar o bara prata skit o ha trevligt

4 kommentarer:

  1. FINT!!
    apropå flodhästar...jag lärde mig idag att flodhästar är MYCKET större än jag trott ... visste du att de blir 4meter långa, 1,50m höga och kan väga upp till 4,5 ton!!?
    Oh my!! /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Shit pommfritt... hade ingen aning om att dom kunde bli så stora *pust*

      Radera
  2. Jätte fina!!! det blir nog mycket mys med dom filtarna. hoppas ni får en trevlig taco kväll.
    kram

    SvaraRadera
  3. Tack, jag var rätt nöjd med slutresultatet =)
    Tacokvällen var mkt mkt trevlig men jag är alldeles för gammal och numera även orutinerad på det där med att sippa i mig en flaska vin och vara uppe till tre på natten *fniss*

    SvaraRadera