fredag 27 januari 2012

Plötsligt infann sig ...

...  lusten att sy



Efter en vecka med närmare sju timmars övertid så var jag rätt trött o mör när Linn och jag kom hem i eftermiddags och jag hade inga större planer på att vara speciellt aktiv men...

Ja Linn började leka med sin hästar och jag satte mig vid datorn och kollade mailen, FB, Familjeliv
Kort sagt slösurfade i största allmänhet och kände plötsligt hur den där lusten att öppna tygskåpet så sakteliga började pocka på
Jag stod en stund och kikade på tygerna men kunde liksom inte riktigt bestämma mig för vad jag skulle sätta fingrarna i men så landade ögonen på ett blått tyg med små flodhästar på och helt plötsligt trillade polletten ner
- klart jag skulle sy en liten babyfilt
Innan jag visst ordet av hade skärmattan, kniven & tygerna landat på köksbordet och arbetet var i full gång och hade inte det faktum att vi redan bestämt att vi skulle åka o handla när Paul kom hem så hade nog filten redan varit färdig men nu får det sista vänta tills på sönda eftermiddag då jag förhoppningsvis hinner sätta mig vid symaskinen igen





Nu när lusten att sy och skapa infunnit sig igen och jag har blivit påmind om alla härliga tyger jag har i skåpet som bara ligger där och väntar är det nästan så att jag önskar att jag hade en helt oplanerad helg framför mig istället för den maxade helgen med stall, kalas, tjejträff och besök av syrran med familj som ligger på lur
Men det är klart, vem bryr sig om såna detaljer numera ?
Snart är det ju helg igen och då är jag ledig och förhoppningsvisså  har jag  innan dess en arbetsvecka utan en massa övertids timmar framför mig



2 kommentarer:

  1. När den lusten infinner sig så är det bara att passa på och sätta igång, helt rätt!!!! Fina filtar blev det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det gäller att fånga ögonblicket och det är alltid lika härligt att återupptäcka hur roligt det är att skapa

      Radera